نشریه آمریکایی «حاکم واقعی قطر» را معرفی کرد

نشریه آمریکایی «حاکم واقعی قطر» را معرفی کرد
شنبه 10 تير 1396 - 21:47

نشریه آمریکایی "فارین پالیسی" در مقاله ای با عنوان "دسیسه کاخ در عمق بحران قطر" و معرفی حاکم واقعی این کشور، تاکید کرده است که کاخ پادشاهی در دوحه در حال حاضر، شاهد "توطئه های" پیاپی است تا بدان جا که ترجیح می دهد، بحران فعلی ادامه داشته باشد.

العالم - خاورمیانه

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، به گفته فارین پاریسی حاکم حقیقی قطر "حمد بن خلیفه آل ثانی"، پدر امیر کنونی، است که الان اداره پیامدهای بحران کنونی در حوزه خلیج فارس را برعهده دارد نه پسرش تمیم.
این نشریه تصریح کرد: تمیم تمایل دارد که مقابل خواسته های برخی کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس فروتنی نشان دهد و پاسخگو باشد، اما حمد در گفت و گو سرسخت است.
فارین پالیسی با تاکید بر اینکه، در قبیله حمد "هیچ کس او را دوست ندارد" چرا که به طور کلی از طرف مادرش به قبیله آل ثانی تعلق ندارد، افزود: شیخ حمد از سعودی ها، اماراتی ها و بحرینی ها نفرت دارد و آنها را به تلاش برای کودتا علیه وی پس از برکناری پدرش شیخ خلیفه در سال 1995 متهم می کند.
فارین پالیسی به نقل از یک دیپلمات غربی که مدت طولانی را در دوحه گذرانده نقل کرده است که "شیخ حمد اماراتی ها و بحرینی ها را دوست ندارد و به شدت از سعودی ها متنفر است، این شیخ با وجود کناره گیری به نفع پسرش شیخ تمیم، عملا حاکم قطر است".
براساس این گزارش که "سایمون هندرسون" پژوهشگر و کارشناس امور خلیج فارس آن را به رشته تحریر درآورده است، قبیله آل ثانی یکی از کوچکترین قبیله ها در منطقه خلیج فارس به شمار می آید تا جاییکه تعداد اعضای آن تنها به چند هزار نفر می رسد اما همین قبیله کوچک کنترل سومین ذخایر گازی بزرگ جهان را پس ازروسیه و ایران در اختیار دارد.
این نشریه آمریکایی در پایان افزود: از سه زن حمد، دو نفر از آنها به قبیله آل ثانی تعلق دارد اما زنی که بیشترین محبوبیت مردمی را دارد، شیخه موزه از قبیله "آل مسند" است، به این معنا که وضعیت تمیم در داخل قبیله آل ثانی قوی نیست. در همنی حال، عربستان سعودی و امارات در تلاشند که در جستجوی گزینه ای باشند که برای حکمرانی در قطر انعطاف پذیر تر و واقع گرایانه تر از آل ثانی باشند.
221

پربیننده ترین خبرها