در زندان‌ها و شکنجه‌گاه‌های سری امارات در یمن چه خبر است؟

در زندان‌ها و شکنجه‌گاه‌های سری امارات در یمن چه خبر است؟
شنبه 10 تير 1396 - 23:37

منابع محلی یمن اعلام کردند که امارات فرودگاه و پادگان‌های نظامی در جنوب یمن را به زندان‌ها و بازداشتگاه‎های سری و مخفی تبدیل کرده است و در آن اهالی استان‌های جنوبی را شکنجه می‎دهد.

العالم - یمن

اختلافات امارات با عربستان در جنگ یمن از یک سال قبل در اعتراض به همپیمانی ریاض با حزب اخوانی «الاصلاح» یمن تشدید شده است.

اختلافات رو به افزایش دو کشور که هر دو برای پنهان کردن آن تلاش می‌کنند، نشان دهنده حجم مشکلاتی است که پیش‌روی ائتلاف ضد یمنی به سرگردگی عربستان در آن قرار دارد.

منابع محلی جنوب یمن گزارش دادند که امارات تعدادی از پادگان‌های وابسته به نیروهای ویژه وابسته به خود را به زندان های نظامی سری تبدیل کرده و علاوه بر آن، تعدادی زندان‌ و بازداشتگاه‌های امارات در بندر نفتی الضبه و داخل فرودگاه بین المللی الریان که طی ماه‎های گذشته به زندانی بدون سقف تبدیل شد، وجود دارد که بشدت شکنجه روحی و جسمی می شوند.

یک منبع محلی در این باره گفته که امارات فرودگاه بین المللی الریان در شهر المکلا مرکز استان حضرموت در جنوب شرق یمن را به بازداشتگاه بزرگی شامل تعدادی زندانی سری تبدیل و تعدادی زندان مخفی و سری را طی دو ماه گذشته تاسیس کرد. این فرودگاه همچنین به فرودگاه نظامی سری تبدیل شد که از آن برای انتقال عناصر القاعده و داعش استفاده می‌شود.

منابع محلی همچنین امارات را به بازداشت ده‌ها نفر از ساکنان حضرموت و دیگر استان‌های جنوبی یمن به اتهامات متعدد مانند طرفداری از حوثی‌ها و همکاری با حزب اخوانی الاصلاح وابسته به عربستان متهم و انواع و اقسام شکنجه را علیه آنها اعمال کردند.

اختلاف بین امارات و عربستان در مناطق جنوبی یمن بویژه بر سر حزب الاصلاح کماکان ادامه دارد. در اردیبهشت ماه گذشته نیز تعدادی از عناصر مسلح با پوشش لباس نظامی مقر حزب الاصلاح در منطقه «کریتر» عدن را آتش زدند و نگهبانان آن را ربودند.

همزمان که عربستان سعودی گروه اخوان المسلمین را در زمره گروه های تروریستی مید‌اند، اما از حزب الاصلاح در یمن که شاخه اخوان المسلمین است، حمایت مالی و نظامی می‌کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها