توضیح قاسمی در خصوص راه ندادن خبرنگار صدا وسیما به الیزه

توضیح قاسمی در خصوص راه ندادن خبرنگار صدا وسیما به الیزه
يکشنبه 11 تير 1396 - 10:21

سخنگوی وزارت امورخارجه درباره راه ندادن خبرنگار صدا وسیما به کاخ الیزه توضیحاتی را ارائه داد.

العالم-ایران
بهرام قاسمی گفت: هر کشوری برای خود در عرصه آمد و شد سیاسی و دیپلماتیک و یا پدیرش سفرا و یا خدا حافطی آنها و دریافت استوار نامه و آمد و شد های سیاسی و دیپلماتبک سطح بالا پروتکل های خاص خود را دارد ، برخی ساده ترند ، برخی از پروتکل های سخت تر و پیچیده تری برخوردارند و برای هر سفر و یا سطحی تعریف و آدابی خاص دارند . فرانسه از جمله کشور های اروپایی است که دارای پروتکل های خاص خود و تا حدی سخت و پیچیده بر خوردار است .

وی در ادامه گفت:  اصولا نه در فرانسه ، که در بسیاری از دیگر کشورها هم در سطح رییس کشور و دولت در ملاقات های خارجی الزاما خبرنگار و یا فیلم بردار غیر خودی ( عکاس یا فیلم بردار خود نهاد ریاست جمهوری یا نخست وزیر ) نمی توانند حصور یابند ، مثلا در خود الیزه ، وقتی یک رییس جمهور خارجی به الیزه میرود برای ملاقات در داخل ساختمان خبرنگار فرانسوی یا خارجی وارد نمی شود . بعد ملاقات و به هنگام ترک ساختمان در مقابل جایی که فرد سوار اتوموبیل می شود جایگاهی است برای عکاسان و خبرنگاران ، که اگر قرار به مصاحبه بود در آنجا بصورت تکی یا مهمان و میزبان با هم (باز بستگی دارد سفر دولتی باشد ، کاری باشد رسمی باشد،،،،) حضور می یابند ، در سطوح وزیر که به دیدار رییس جمهور میرود پروتکل باز تغیر می کند .

قاسمی تاکید کرد: لذا نبودن فیلم بردار صدا وسیما در داخل محل ملاقات در چارچوب پروتکل بوده، و مساله ای غیر عادی یا اقدامی توهین آمیر  نبوده و نیست.

باشکاه خبرنگاران جوان

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها