اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در مشهد

اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در مشهد
يکشنبه 11 تير 1396 - 11:51

آیین افتتاح نهمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با حضور شخصیت‌های سیاسی و رسانه‌ای داخلی و بین‌المللی در مشهد آغاز به کار کرد.

العالم-ایران

آیین آغاز به کار نهمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی صبح امروز با حضور سید عمار حکیم، امیر دریابان علی شمخانی، اعضای این اتحادیه و جمعی از مسئولان استان خراسان رضوی در سالن همایش‌های صبای صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی برگزار شد.

در این مراسم استاندار خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی کریمیان دبیر کل اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی، امیر دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، حجت الاسلام والمسلمین سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و ابراهیم الدیلمی سخنرانی خواهند کرد.

افتتاح دو مرکز و دو سرویس جدید اتحادیه دیگر برنامه این مراسم خواهد بود.

***

استاندار خراسان رضوی:

مشهد می‌تواند کانون گفتگوهای فرهنگی در سطح جهان باشد

استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی می‌تواند به پایگاه گفتمانی مبتنی بر ارزش‌های اصیلی دینی تبدیل شود.

علیرضا رشیدیان در مراسم آغاز به کار نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی در مجتمع فرهنگی صبا صدا و سیمای خراسان رضوی، با اشاره به پیشینه تاریخی خراسان رضوی اظهار کرد: این خطه مقدس با پیشینه ای مهم، تاریخی و کهن ظرفیتی بسیار ارزشمند برای شکل گیری آینده ای چشمگیر است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه شخصیت های بزرگی در مشهد مشغول داد و ستد فرهنگی بوده اند اظهار کرد: بسیاری از جوامع اسلامی جرعه نوش دریای معرفت این خطه مقدس بوده اند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در شرایطی رخ داد که در غرب و شرق فرقه‌های مختلفی وجود داشت و امام خمینی(ره) در این شرایط مکتبی بر مبنای اسلام الهی ارائه داد تا راهی برای آزادی و آزادی خواهی باز شود.

رشیدیان خاطرنشان کرد: مشهد این ظرفیت را دارد که نقش‌آفرین در رفع مشکلات امت اسلامی باشد و با تکیه بر پشتوانه تاریخی و معنوی خویش جایگاه تاریخی خراسان کهن را احیا کرده و به دوش کشد و نقش اساسی در آینده جهان اسلام به عنوان خاستگاه وحدت و تمدن اسلامی ایفا کند.

وی با تاکید بر اینکه مشهد به شایستگی می‌تواند در طرح تمدن نوین اسلامی نقش‌آفرینی کرده و کانون ارتباطات ملی و بین‌المللی باشد، گفت: امروز جنگ نرم و سخت در دنیای اسلام گسترش پیدا کرده و مشکلات متعددی متوجه منطقه است از طرفی پیروزی جبهه مقاومت نشان دهنده تحولات در منطقه بوده که نقش مشهد می تواند در این شرایط موثر باشد.

رشیدیان با بیان اینکه خراسان رضوی می‌تواند به پایگاه گفتمانی مبتنی بر ارزش‌های اصیلی دینی تبدیل شود، اذعان کرد: ما این ظرفیت شگرف را در خراسان رضوی داریم که وحدت، همدلی و همراهی را در جهان اسلام بگسترانیم.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: مشهد شایستگی آن را دارد که براساس میراث سترگ تاریخی و امکانات ارزشمند موجود در آن در چشم‌اندازی نه چندان دور حتی به پایگاهی ویژه در منطقه تبدیل شود.

***

شمخانی:

حضور مستشاری ایران در عراق و سوریه به دلیل دفاع از محور مقاومت است

علی شمخانی صبح امروز در مراسم افتتاحیه نهمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی در مشهد گفت: راهبرد "هر مستضعف مظلوم یک رسانه" باید سرلوحه فعالیت رسانه‌های مستقل جهان در مسیر آگاه‌سازی افکار عمومی قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به شکل‌گیری تحول ماهوی در مفهوم و کارکرد رسانه‌ها و تفوق نقش و تاثیرگذاری شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی بر رسانه‌های سنتی اظهارداشت: بسترسازی برای ایفای نقش فعال شهروندان خبرنگار و  توسعه  جغرافیایی ، جنسیتی، مذهبی و سیاسی مخاطبین و همکاران بر محور آزادی‌خواهی و ظلم ستیزی،  زمینه افزایش بهره وری در کارکرد رسانه‌های مستقل و کاهش هزینه‌های غیر ضرور را فراهم خواهد کرد.

وی قدرت‌سازی در خدمت اهداف جهان اسلام، آگاه سازی افکار عمومی جهانی نسبت به واقعیتهای دین حنیف اسلام و  مقابله موثر با عملیات روانی علیه محور مقاومت را به عنوان کار ویژه فعالیت رسانه های کشورهای اسلامی مورد تاکید قرار داد و افزود:  شناسایی ظرفیتها و جهت دهی هدفمند به آیین‌های تقویمی چون حج ، اربعین و مناسبتهای مشترک میان مذاهب اسلامی از ضرورت‌هایی است که می‌تواند جهانیان را با ارزشهای انسانی و جهان شمول دین اسلام آشنا نماید.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر ضرورت تبیین اهداف انقلاب اسلامی در فضایی که نظام سلطه بر ایجاد فتنه‌های مذهبی در جهان اسلام متمرکز شده است اظهار داشت: همه مذاهب و حکومت های اسلامی در مسیر تحقق اهداف حق طلبانه  باید انقلاب اسلامی را مدافع و پشتیبان خود دانسته  و جمهوری اسلامی ایران را متحد راهبردی  خود ببینند.

نماینده مقام معظم رهبری عنوان داشت: بایستی از هرگونه افراط گری مذهبی در رسانه ها و نزاع هایی که صرفا منافع سرویس های اطلاعاتی بیگانه و نظام سلطه را محقق می سازند پرهیز شود و ظرفیت های جهان اسلام به سمت امور اصلی و اولویت هایی همچون رشد اقتصادی، قدرت یافتن در معادلات جهانی و استقرار صلح و امنیت هدایت شود.

شمخانی با اشاره به افزایش پیچیدگی تحولات غرب آسیا  و ضرورت تولید و انتشار مستمر اخبار و تحلیل‌های واقع گرایانه  اظهار داشت:  تبدیل شدن باج خواهی‌های پنهان به رویه‌هایی آشکار و از میان رفتن قبح رابطه با رژیم صهیونیستی به عنوان بزرگترین دشمن مسلمانان و کشورهای اسلامی حاصل کارکرد مشترک دیپلماسی  و رسانه وابسته  به جریان سر سپرده به بیگانگان در منطقه است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی  پیگیری سیاست خاورمیانه جدید از سوی آمریکا با زمینه سازی برای تجزیه کشورها ی منطقه به بهانه های قومی، مذهبی و سیاسی را تقبیح کرد و با هشدار نسبت به اجتناب بازیگران سیاسی در قرار گرفتن در این دام خطرناک افزود: فرقی میان دولت‌های دموکرات و جمهوری خواه در پیگیری  طرح خاورمیانه جدیدکه با هدف تضعیف ظرفیت‌های سیاسی و جغرافیایی وتسلط بیشتر بر منابع و سرمایه های منطقه انجام می شود وجود ندارد.

شمخانی در ادامه ضمن تبریک آزادسازی شهر موصل به مرجعیت دینی، دولت و ملت عراق تصریح کرد: موفقیت خیره کننده جریان مقاومت در عراق و سوریه نشان داد که  امنیت کالایی قابل خریداری با دلارهای نفتی نبوده تنها با مجاهدت و  فداکاری و اتکاء به ظرفیتهای بومی حاصل می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: حضورمستشاری  ایران در عراق و سوریه در واقع به دلیل دفاع از محور مقاومت و مقابله با عناصر تروریستی و تکفیری است که در جنگ نیابتی دشمنان ، تبدیل به سیاهی لشکر آنان شده و خون مردم بیگناه را به زمین می ریزند.

علی شمخانی در بخش دیگری از سخنان خود از مدیران و اصحاب رسانه ها ی کشورهای اسلامی خواست که با گام برداشتن در مسیرگسترش فرهنگ، هنر و تمدن اسلامی، ضمن تولید مدیای حلال زمینه استفاده مخاطبان خود از مدیای مباح را نیز فراهم کنند.

وی افزود: لازم است اتاق فکر و ستاد راهبری اتحادیه  رادیو و تلویزیون‌های اسلامی به صورت مستمر و به هنگام رسانه‌های جهان اسلام را نسبت به اولویت‌های پیش رو آگاه نموده و اجازه ندهد موضوعات فرعی جانشین مسائل اصلی شود.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها