بازخواست چند نمایندۀ مصری به علت شرکت در کنفرانس منافقین

بازخواست چند نمایندۀ مصری به علت شرکت در کنفرانس منافقین
يکشنبه 11 تير 1396 - 14:27

چند نماینده پارلمان مصر به علت مشارکت در کنفرانس گروهک تروریستی منافقین بازخواست می شوند.

العالم ایران

پایگاه عربی 21 امروز یکشنبه اعلام کرد : پارلمان مصر 5 نمایندۀ خود را به علت سفر به پاریس پایتخت فرانسه برای مشارکت در کنفرانس منافقین بازخواست خواهد کرد.
پارلمان جمعه گذشته اعلام کرده بود که در کنفرانس سالانه منافقین، مشارکت نخواهد کرد. این کنفرانس 2 روزه دیروز (شنبه) آغاز شد.
احمد سعد الدین رئیس دبیرخانه پارلمان مصر در مصاحبه ای مطبوعاتی گفت : علی عبدالعال رئیس پارلمان مصر 5 نماینده را که بدون کسب اجازه قبلی از مجلس، برای شرکت در کنفرانس مذکور به فرانسه رفته بودند ، برای بازخواست به هیئت رئیسه پارلمان معرفی کرد.
سعدالدین زمان آغاز بازخواست را اعلام نکرد.
پیش بینی می شود که هیئت رئیسه پارلمان مصر طبق آئین نامۀ داخلی خود ، پس از بازخواست از این پنج نماینده مجازات هائی را همچون توبیخ یا لغو نمایندگی برای آنها تعیین کند.
گزارش های مطبوعاتی حاکیست که " جمال عباس ، مرتضی العربی ، داود سلیمان ، نعمان فتحی و البدری ضیف" چندی پیش برای مشارکت در کنفرانس منافقین به پاریس سفر کردند.
تاکنون این پنج نماینده هیچ واکنشی نشان نداده اند ولی جمال عباس که عضو فراکسیون " مصری های آزاده " (لیبرال / حامی نظام حاکم) است ، ادعا کرد که با وجود سفر به فرانسه در کنفرانس منافقین مشارکت نکرد، و به مصر بازگشت. 
عباس در مصاحبه ای مطبوعاتی مدعی شد: پارلمان هیچ نامه رسمی یا هشداری درباره مشارکت در کنفرانس پاریس برای من نفرستاد، و فقط پس از بلند شدن هواپیما پیامی در این خصوص به دست من رسید، و من نمی توانستم سفرم را نیمه کاره رها کنم. 
عباس گفت : من از محل اقامتم (در فرانسه) به مصر برگشتم و به سالن کنفرانس در پاریس نرفتم.

214
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها