دیدارمدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی با ظریف

دیدارمدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی با ظریف
يکشنبه 11 تير 1396 - 14:51

مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی با وزیر خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

العالم- ایران

احمد اوزمجوو، مدیر کل سازمان منع سلاح های شیمیایی (OPCW) پیش از ظهر امروز با دکتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران خود یکی از قربانیان استفاده از سلاح شیمیایی توسط رژیم صدام در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله می باشد، بر اصول اساسی کشورمان دائر بر مخالفت با هر گونه کاربرد سلاح شیمیایی و مردود بودن استفاده از آن تاکید کرد.

ایشان افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید نموده که هیچ گروهی حق استفاده از سلاح شیمیایی را در منازعات مسلحانه ندارد، این در حالی است که متاسفانه گروه تروریستی داعش در جنگ خود در قبال دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

دکتر ظریف در بخشی دیگر از این دیدار با اشاره به گزارشات اخیر درباره استفاده از سلاح شیمیایی در منطقه « خان شیخون » سوریه، بر لزوم انجام بازرسی های بین المللی به منظور راستی آزمایی استفاده از سلاح شیمیایی در آن منطقه تاکید و از آمادگی کشورمان به منظور همکاری با سازمان منع سلاح های شیمیایی در این زمینه سخن گفت.

احمد اوزمجوو نیز با اشاره به حمایت های کشورمان از آن سازمان به سابقه همکاریهای دیرپا از سوی جمهوری اسلامی ایران با سازمان منع سلاح های شیمیایی یاد کرد. وی همچنین با اشاره به مقارن شدن سفر خود به کشورمان با سی امین سالگرد حمله شیمیایی رژیم بعث عراق به مردم سردشت افزود: به عنوان مدیر کل OPCW  همواره در سالگرد این رویداد بیانیه صادر می کنم.

مدیر کل سازمان منع سلاح های شیمیایی از اعلام آمادگی کشورمان در انجام تحقیق در باره استفاده از سلاح شیمیایی اخیر در سوریه قدردانی کرد و افزود: سازمان منع سلاحهای شیمیایی در حال حاضر مشغول بررسی و انجام تحقیق در مورد استفاده از سلاح شیمیایی ( گاز سارین) در خان شیخون سوریه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها