عمار حکیم: رسانه‌ها به دنبال همگرایی مذاهب اسلامی باشند

عمار حکیم: رسانه‌ها به دنبال همگرایی مذاهب اسلامی باشند
يکشنبه 11 تير 1396 - 15:09

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت:رسانه ها باید به دنبال همگرایی مذاهب اسلامی باشند و بر روی نقاط مشترک تاکید کنند.

العالم- ایران

سید عمار حکیم صبح امروز در مراسم افتتاحیه نهمین اجلاس رادیو و تلوزیون کشورهای اسلامی در مشهد اظهارکرد:با توجه به شرایط امروز منطقه و پیروزی های ایجاد شده در جبهه مقاومت از امام رضا(ع) می خواهیم این تحولات را به نفع جهان اسلام سوق دهند.

وی افزود: تمدن اسلام همواره دارای ویژگی هایی بوده که شامل هویت اصیل واقتدار است که باید به این دو بخش توجه کرد.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق بیان کرد: ما به رسانه های جهان اسلام می گوییم اگر می خواهند رسالت خود را عملی کنند باید دارای هدف مشخص که همان احیای فرهنگ اسلامی است باشند.

حکیم تاکید کرد: رسانه ها در جهان اسلام باید متعهد به ارزش ها و به دنبال ایجاد وحدت باشد نه تفرقه و باید گفت وحدت یک شعار و رویا نیست و یک راه عملی برای همه مسلمانان است.

وی گفت: وقتی از وحدت صحبت می کنیم یعنی میان مذاهب مختلف اسلامی یک وحدت عملی ایجاد کنیم و رسانه های اسلامی نیز بر نقاط مشترک باید تاکید کنند و حقایق را برای امت اسلام بیان کنند البته از هر وسیله ای نباید برای تحقق اهداف استفاده کنیم.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق افزود: رسانه ها باید به موضوع فلسطین توجه ویژه ای داشته باشند و در مقابل گروههای تکفیری  نیز خود تولید کننده خبر باشند نه اینکه تحت تاثیر خبرهای دیگر قرار گیرند.

حکیم خاطرنشان کرد: باید به عنوان جامعه ای که دارای ارزش است، همه عرصه ها خصوصا بخش فکر و اندیشه را تقویت کنیم و رسانه ها را در جهت صحیح به کار گیریم تا نتایج مطلوب حاصل شود.

وی تصریح کرد: در دیدگاه اسلامی باید رسانه منصفانه عمل کند و نباید در شرایطی مجبور شویم به دلیل اختلاف نظر دروغ بگوییم بلکه باید به دنبال همگرایی بین مسلمانان باشیم.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق اظهارکرد: باید خودمان را از هیاهوی تبلیغاتی دشمنان دور کنیم و اگر با صداقت در مقابل آنها ایستادگی کنیم کار به جایی نخواهند برد ودر این مسیر بایدهمه امکانات خود را بسیج کنیم.

حکیم گفت:یک رسانه متعهد به دنبال دشمن سازی نیست بلکه در مسیر مقابل این تفکر حرکت می کند تا افراد بیشتری را جذب کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز اسلام به دست تندروها ربوده شده و باید تلاش کنیم اسلام حقیقی را احیاء کنیم .داعش تنها یک گروه نظامی نیست و به معنای تجاوز به حقوق دیگران است و پدیده داعشی را نباید در حوزه نظامی تحلیل کرد.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد:در عراق تلاش کردیم داعش را به یک فرصت تبدیل کنیم تا به یک وحدت عملی بین اقشار مختلف مردم برسیم و توانستیم با همکاری نیروی های بسیج مردمی و ارتش عراق در مقابل دشمن به پیروزی برسیم.ما دراین جنگ دوستان خودمان را از جمله جمهوری اسلامی ایران را پیدا کردیم که همواره پشتیبان ما بوده است.

حکیم گفت: ایجاد یک دشمن به نام ایران و دوست خواندن اسرائیل از راهبردهای دشمن در منطقه است و باید این توطئه را خنثی کنیم.

وی تاکید کرد: باید فضای مجازی را به عنوان یک رسانه برای هر فرد گسترش دهیم تا بتوانیم از این مسیر به اهداف مورد نظر و مقابله با دشمن برسیم.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق  در پایان تصریح کرد: نباید در عراق حتی یک سرباز بیگانه باقی بماند و هیچ کس نمی تواند فکر کند که می تواند با تجزیه این کشور به جایی برسد و باید حشد الشعبی به عنوان یک نیروی مردمی به مردم عراق در عرصه های مختلف کمک کند.

مهر
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها