سردار دهقان: دولت سوریه هیچگاه دنبال سلاح شیمیایی نیست

سردار دهقان: دولت سوریه هیچگاه دنبال سلاح شیمیایی نیست
يکشنبه 11 تير 1396 - 17:31

وزیر دفاع کشورمان می‌گوید امروز عربستان به یمن حمله کرده وهیچ نقطه‌ای نیست که در معرض تهدید نباشد و مورد اصابت بمب‌های سعودی قرار نگیرد و کسانی که سران کشورهای منادی حقوق بشر و آزادی هستند به این کشور سفر کرده و با سران جانی آن رقص شمشیر می‌کنند.

العالم ـ ایران
سردار حسین دهقان، وزیر دفاع کشورمان در جریان سخنرانی در «اجلاس ویژه بیستمین سالگرد اجرایی شدن کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی (CWC) و سی‌امین سالگرد حمله شیمیایی رژیم بعث عراق به مردم مظلوم سردشت»که امروز یکشنبه در تهران برگزار شد، گفت: امروز سالگرد کشتار وحشیانه صدام در سردشت است. در حمله سردشت ما 111 غیر نظامی شهید و 8 هزار نفر مصدوم داشتیم.

وی با ذکر این نکته که دشمنان ما به هیچ قاعده و پروتکل بین‌المللی در مقابله با جمهوری اسلامی پاییند نیستند و صاحبان قدرت خود را صاحبان حق میدانند، اظهار داشت: اگر اهدافشان مورد تهدید قرار بگیرد از هر ابزاری از جمله تحریم و جنگ استفاده می‌کنند. در دفاع مقدس کشور ما بیش از 583 نقطه از کشورمان مورد اصابت تسلیحات شیمیایی قرار گرفت.

وی افزود: در ولفجر و فاو، صدامیان از گازهای خفه کننده استفاده کردند اما چرا نهادهای بین المللی بر وقایعی که در گوشه گوشه جهان رخ می‌دهد بی‌تفاوتند، آن‌هم در حالی که خودشان تولید کننده هستند و هم مجوز دهنده هستند.

وزیر دفاع با بیان اینکه سوریه قبلا خلع سلاح شیمیایی شده بود، گفت (آمریکایی‌ها) با بهانه اینکه ارتش سوریه یک شهر را مورد حمله شیمیایی قرار داده است، یک منطقه را مورد هجوم خود قرار دادند، گفت: الان هم بر همان شیپور می دمند. دولت قانونی سوریه هیچگاه دنبال کاربرد چنین سلاح هایی نیست.

دهقان گفت: امروز احتمال تلفیقی از ترور و جنگ با سلاح‌های کشتار جمعی وجود دارد. به جای اینکه با استفاده‌کنندگان از این سلاح‌ها برخورد شود، بلکه با تروریست‌ها مماشات می‌شود.

وزیر دفاع افزود: امروز جهان ما جهانیست که صاحبان قدرت ظلم را به عنوان استقرار امنیت تحمیل می‌کنند.

دهقان ادامه داد: امروز عربستان به یمن حمله کرده و هیچ مکانی در امنیت نیست و هیچ نقطه‌ای نیست که در معرض تهدید نباشد و مورد اصابت بمب‌های سعودی قرار نگیرد و کسانیکه سران کشورهای منادی حقوق بشر و آزادی هستند به این کشورها سفر کرده و با سران جانی آن رقص شمشیر می‌کنند.

وزیر دفاع گفت: ما به عنوان جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب اولا با هر نوع تولید و به‌کارگیری سلاح‌های کشتار جمعی مخالف بوده‌ایم. در طول دوران دفاع مقدس به خودمان اجازه ندادیم به سمت تولید این سلاح‌ها برویم. ما تجارب خود در حوزه درمان را سعی کردیم در معرض اطلاع جامعه جهانی قرار دهیم. در حمله‌ای که عراق به کویت کرد و احتمال استفاده صدام از سلاح‌های شیمیایی وجود داشت، امکانات پدافندی را در اختیار آن‌ها قرار دادیم.

دهقان جمهوری اسلامی ایران را قربانی ترور و تسلیحات کشتار جمعی خواند و گفت: ما بَری از استفاده از این تسلیحاتیم. وضعیتی که امروز در منطقه دارد می‌تواند وضعیتی هولناک برای دنیا به همراه داشته باشد، اگر که آن‌ها به تسلیحات اینچنینی دست یابند.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها