روسیه:

ادعای جدید شیمیایی،جنگ روانی علیه دمشق است

ادعای جدید شیمیایی،جنگ روانی علیه دمشق است
يکشنبه 11 تير 1396 - 22:43

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ادعای کاربرد گاز کلر توسط ارتش سوریه در حومه دمشق را بخشی از جنگ روانی و تبلیغاتی ضدسوری خواند.

العالم ـ سوریه

رسانه های نزدیک به گروههای تروریستی روز شنبه ادعا کردند که ارتش سوریه در مقابله با گروه تروریستی فیلق الرحمن در شهرک عین ترما در غوطه شرقی از گاز کلر استفاده کرده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه در مطلبی فیس بوکی نوشت: همان طور که چند روز پیش هشدار داده بودیم، جنگ روانی تبلیغاتی به بهانه کاربرد سلاح شیمیایی توسط ارتش سوریه آغاز شده است.
زاخارووا با اشاره به انتشار فیلم ویدئویی در فضای مجازی که در آن جنگجویان ضدسوری مدعی بکارگیری گاز کلر توسط ارتش سوریه در حومه دمشق شده اند، افزود: شمار این فیلم های با کیفیت پائین افزایش خواهد یافت که متفاوت خواهند بود. سطح پایین فیلم های دسیسه جویانه علیه سوریه همانند فیلم های هالیوودی خواهد بود.
فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه شنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد که ادعای برخی پایگاههای اینترنتی وابسته به گروههای تروریستی درباره استفاده از گاز کلر در مبارزه با تروریست های گروه فیلق الرحمن در شهرک عین ترما بی اساس و دروغ است.
بیانیه ارتش سوریه افزود: این ادعاها تکذیب و تاکید می شود که در گذشته از سلاح شیمیایی استفاده نشده و درآینده نیز نخواهد شد، زیرا اصلا این جنگ افزارها را در اختیار نداریم.
فرماندهی کل ارتش سوریه تاکید کرد که این دروغ ها داستان پردازی های ساختگی است که برای همه آشکار شده ولی دیگر فریب دهنده نیست.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها