پس از پایان ضرب الاجل، با قطر چه خواهند کرد؟

پس از پایان ضرب الاجل، با قطر چه خواهند کرد؟
دوشنبه 12 تير 1396 - 13:11

وزیر مشاور وزارت امورخارجۀ امارات، شیوۀ برخورد کشورهای مهلت دهنده به قطر، پس از پایان مهلت تعیین شده را اعلام کرد.

العالم قطر

"انور قرقاش" در گفت وگو با شبکه "سی.ان.ان" اعلام کرد: در صورتی که مهلت تعیین شده بدون دریافت پاسخ از قطر پایان یابد، جنجالی بزرگ اتفاق نخواهد افتاد، بلکه فشارهای تدریجی اقتصادی ضد قطر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انور قرقاش

این وزیر اماراتی پیش بینی کرد که آمریکا و کشورهای اروپایی در هرگونه قراردادی که با قطر منعقد می کنند، موضوع پناه دادن به تروریست ها و تحریک تروریست ها به اقدامات تروریستی و حمایت سیاسی از تروریست ها را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: کارشناسان، تحقیق خواهند کرد که آیا قطر برای جلوگیری از رسیدن کمک های مالی به تروریست ها تلاشی می کند یا خیر و آیا در قبال اشخاصی که در فهرست تروریست ها قرار دارند و در این کشور زندگی می کنند، اقدام قانونی انجام می دهد یا خیر و آیا شبکۀ الجزیره به تشویق به ارتکاب اعمال تروریستی ادامه خواهد داد یا خیر و گروه های تروریستی کمکی از قطر دریافت می کنند یا خیر.

گفتنی است که عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر، ضمن ارائه فهرستی از خواسته ها، 10 روز به قطر مهلت دادند که به این شروط گردن نهد. این مهلت، دیروز به پایان رسید، اما این چهارکشور، به درخواست صباح الاحمد الصباح امیر کویت، مهلتِ تعیین شده را 48 ساعت تمدید کردند.

مصر، روز گذشته از میزبانی نشستی چارجانبه با حضور وزرای خارجۀ چهار کشورِ مذکور، برای پیگیری موضوع محاصرۀ قطر خبر داد.


205

پربیننده ترین خبرها