واشنگتن روی تروریسم در سوریه سرمایه‌گذاری کرده است

واشنگتن روی تروریسم در سوریه سرمایه‌گذاری کرده است
دوشنبه 12 تير 1396 - 15:54

معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره به پیروزی ارتش این کشور در برابر تروریسم اظهار داشت: رخدادهای سوریه، در واقع محقق شدن آمال و آرزوهای رژیم صهیونیستی در منطقه است.

العالم - سوریه

فیصل مقداد در یک نشست خبری با اشار به اینکه روزنامه نگاران برای دیدار با وی اعمال فشار میکنند، اظهار داشت که رخدادهای اخیر سوریه، بهترین رخدادها از زمان آغاز بحران هستد.

وی با بیان اینکه ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش در حال پیشروی هستند، تصریح کرد که با مصالحه در این کشور دستاوردهای بسیاری در دمشق و حومه آن و در منطقه «الوعر» حمص محقق شده است.

خبرگزاری سانا به نقل از این مقام سوری گزارش داد که رؤیای همه کسانی که علیه سوریه توطئه کرده اند، نقش بر آب و به وهم و گمان بدل شده است.

مقداد ضمن مطرح کردن این پرسش که توطئه گران علیه سوریه از میلیاردها دلاری که صرف کرده اند، چه چیزی عایدشان شده است، خاطر نشان کرد که رخدادهای سوریه، در واقع محقق شدن آمال و آرزوهای رژیم صهیونیستی در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه هدف از ایجاد بحران برای سوریه به زانو درآورن این کشور بود، تأکید کرد که رژیمهای مشخصی دست به توطئه زدند و از رهگذر بحران میان اعراب خلیج فارس، به صورت کامل واقعیت توطئه مشخص شد.

معاون وزیر خارجه سوریه تصریح کرد: «هدف حملات آمریکا به سوریه، ممانعت از پیروزی در برابر تروریسم است... در واقع واشنگتن و مزدورانش در تروریسم سرمایه گذاری میکنند».

وی درباره سلاح شیمیایی سوریه گفت: «به نیابت از کشورم تأکید میکنم که سوریه سلاح شیمیایی ندارد که بخواهد در عملیات نظامی از آن استفاده کند... ما رسما از سازمان تسلیحات شیمیایی دو سال پیش خواستیم که مواد شیمیایی خارج از سوریه را نابود کند... ما هیچ مکانی را به روی سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی نبستیم».

مقداد با اشاره به اینکه همه تحقیقات درباره حادثه شیمیایی منطقه «خان شیخون» در ترکیه انجام شده که دشمن سوریه است، خاطر نشان کرد: «ترکیه در همه فعالیتهایی شرکت دارد که مشق تروریستها برای استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه است».

معاون وزیر خارجه سوریه اظهار داشت که در خصوص حادثه خان شیخون، سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی وارد این منطقه نشده، بلکه به نمونه هایی که در اختیارش قرار گرفته بود، بسنده کرد.

وی در پایان تأکید کرد که در واقع آمریکا، فرانسه و انگلیس «قصد دارند روابط خود با گروههای تروریستی را توجیه کنند؛ لذا ظرایط مناسبی را برای استفاده تروریستهایشان از سلاح شیمیایی فراهم میکنند، و سپس دست به اتهام دمشق میزند».

 

منبع: فارس

پربیننده ترین خبرها