واکنش به "اسرائیل" با هماهنگی ایران و روسیه

واکنش به
دوشنبه 12 تير 1396 - 19:59

یک کارشناس سوری در امور راهبردی، با بیان این که عملیات "اسرائیل" در اراضی سوریه با هماهنگی آمریکا و برای حمایت از تروریسم صورت می گیرد، تاکید کرد سوریه با هماهنگی ایران و روسیه به این اقدامات "اسرائیل" پاسخ خواهد داد.

العالم - سوریه

دکتر "حسن حسن" در گفت وگوی تلفنی با خبرگزاری روسی اسپوتنیک خاطر نشان کرد: هرگاه ارتش سوریه برای تعقیب بقایای جبهه النصره به پیش می تازد، جنگنده های اسرائیلی مرتکب یکی از عملیات خود می شوند. این نتیجۀ خودکشی گروه تروریستی داعش در عراق و محاصره شدن توسط ارتش سوریه است. این مساله، اسرائیلی ها را ناخرسند می کند و امنیت این رژیم را به خطر می اندازد، به ویژه که مسئولان اسرائیلی تاکنون چندین بار تاکید کرده اند که شکست داعش در عراق و سوریه به تقویت دولت سوریه منجر می شود.

وی دربارۀ میزان کارامدی این گونه حملات رژیم صهیونیستی در اراضی سوریه گفت: "اسرائیل" با این گونه عملیات، به عناصر مسلح به ویژه داعش و جبهه النصره روحیه می دهد و در مقابل سعی می کند به روحیۀ نیروهای ارتش سوریه ضربه بزند. علاوه بر آن با این گونه حملات، به ایران و روسیه این پیام را می دهد که همچنان قادر به بر هم زدن اوضاع است. گاهی نیز برای بر هم زدن تلاش ها برای رسیدن به راه حل مسالمت آمیز دست به این گونه عملیات می زند که برای نمونه می توان به حملاتی اشاره کرد که همزمان با نشست آستانه صورت گرفت و در این رفتار، آمریکا و "اسرائیل" مانند هم عمل می کنند.

دکتر حسن دربارۀ واکنش احتمالی ارتش سوریه به این گونه عملیات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی گفت: تکرار عملیات "اسرائیل" نشان می دهد که تجاوزهای این رژیم نتیجه نگرفته است. در این شرایط، واکنش سوریه چندان آسان نیست، زیرا همان طور که تل آویو با آمریکا هماهنگ است، ما سوری ها نیز با روسیه و ایران هماهنگ هستیم و نمی توانیم بدون رایزنی با مسکو و تهران، واکنشی نشان دهیم.

گفتنی است که جنگنده های رژیم صهیونیستی روز سوم تیر نیروهای ارتش سوریه را که در حال مقابله با عناصر تروریست جبهه النصره بودند، بمباران کردند.

205

 

پربیننده ترین خبرها