پنجمین نشست بین‌المللی مذاکرات صلح آستانه آغاز شد

پنجمین نشست بین‌المللی مذاکرات صلح آستانه آغاز شد
سه شنبه 13 تير 1396 - 10:53

پنجمین نشست بین‌المللی روند آستانه با حضور هیأت‌های سه کشور ضامن روند صلح در سوریه (ایران، روسیه و ترکیه) در پایتخت قزاقستان آغاز شد.

العالم- ایران

 پنجمین نشست روند آستانه با حضور هیأت‌های سه کشور ضامن روند صلح در سوریه (ایران، روسیه و ترکیه) در پایتخت قزاقستان آغاز شد.

این نشست با برگزاری جلسه گروه کاری مشترک درباره مسائل مربوط به کاهش تنش‌ها در سوریه آغاز شد و قرار است دیدارهای دوجانبه‌ای به ریاست روسای هیأت‌های شرکت کننده و کارشناسان برگزار شود.

هیأت‌های ایران، روسیه و ترکیه (سه کشور ضامن روند صلح در سوریه)، طرف‌های سوری و نمایندگانی از سازمان ملل در نشست مزبور حضور دارند.

«غیرت عبدالرحمان اف» وزیر امور خارجه قزاقستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفته بود که مخالفان مسلح سوری حضور خود در مذاکرات «آستانه» را تائید کردند.

هیأت اعزامی جمهوری اسلامی ایران به پنجمین کنفرانس بین‌المللی صلح سوریه به ریاست حسین جابری‌انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه بامداد دیروز (دوشنبه) 12 تیر ماه 96 تهران را به مقصد آستانه پایتخت قزاقستان ترک کرد.

نشست‌های کارشناسی کنفرانس آستانه پنج، عصر دوشنبه 12 تیر ماه برگزار شد و سطح عالی کنفرانس قرار است طی امروز و فردا (سه‌شنبه و چهارشنبه 13 و 14 تیر ماه) در آستانه برگزار شود.

جابری‌انصاری و معاون وزیر دفاع روسیه روز شنبه دهم تیر ماه در تهران آخرین وضعیت اسناد در حال مذاکره بین ایران، روسیه و ترکیه سه کشور ضامن روند صلح در سوریه را بررسی و هماهنگی‌های لازم برای موفقیت هر چه بیشتر نشست آستانه پنج انجام شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها