تاکید ایران و چین بر توسعه روابط اقتصادی و گردشگری

تاکید ایران و چین بر توسعه روابط اقتصادی و گردشگری
سه شنبه 13 تير 1396 - 11:36

وزیر دادگستری در دیدار با "لیو ژنیو" معاون وزیر دادگستری جمهوری خلق چین، با ابراز خرسندی از مواضع مشترک دو کشور در قبال مسائل منطقه ای و بین المللی بر لزوم توسعه سطح مناسبات در همه زمینه ها به ویژه مناسبات اقتصادی و گردشگری تاکید کرد.

العالم- ایران

به گزارش وزارت دادگستری، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی با بیان اینکه خوشبختانه مواضع مشترک زیادی بین دو کشور وجود دارد، اظهار کرد: دو کشور در دوران‌های سخت تحریم به کمک یکدیگر آمده‌اند و در مجامع جهانی و بین المللی از مواضع یکدیگر حمایت کرده اند؛ امروز نیز این مناسبات در سطح خوبی قرار دارد که البته در حوزه گردشگری و مناسبات اقتصادی ما توقع بیشتری داریم.

وی در خصوص مناسبات حقوقی و قضایی بین دو کشور نیز گفت: در حوزه همکاری های قضایی، چهار توافقنامه بین دو کشور تبادل شده که سه مورد آن به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و مورد چهارم که یک موافقتنامه معاضدت قضایی است، مراحل پایانی تصویب را می گذراند، همچنین یک موافقتنامه در خصوص استرداد اموال و دارایی نیز در دستور کار دو کشور قرار دارد که امیدواریم در آینده نزدیک، در این رابطه نیز به جمع بندی برسیم.

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسائل منطقه‌ای و رفتار آشوبگرانه و بحران ساز آمریکایی ها در جهان اظهار کرد: ما فکر می کنیم آمریکایی ها معدن و کانون اصلی بحران سازی در منطقه خاورمیانه و نیز دریای چین و شبه جزیره کره هستند؛ آنها در ظاهر از مبارزه با تروریسم دم می زنند اما به صورت همه جانبه از تروریسم حمایت می کنند و کشورهای حامی تروریسم نیز از صمیمی ترین دوستان آنان هستند.

وی در این رابطه افزود: عربستان سعودی امروز به عنوان یک کشور بحران ساز، تشنج آفرین و حامی تروریسم شناخته می شود که در حال همکاری با آمریکاست؛ بیشترین حمایت مالی و نیز پشتیبانی فکری و عقیدتی از تروریستهای منطقه از جانب عربستان صورت می گیرد اما محور اصلی آمریکاست.

پورمحمدی همچنین خاطرنشان کرد: خوشبختانه در فضای بین المللی کشورها و قدرتهایی نیز وجود دارند که زیر سلطه آمریکا نیستند و جمهوری خلق چین، یکی از همین کشورهاست و این نقطه امیدواری برای ملتهای آزاده جهان است؛ کشورهای همفکر باید همکاری های خود را توسعه دهند و برای ایستادگی در برابر زیاده خواهی و تکبر آمریکایی ها، موجی جهانی ایجاد کنند.

در این دیدار "لیو ژنیو" معاون وزیر دادگستری چین نیز ضمن تاکید بر توسعه مناسبات بین دو کشور، از مواضع مشترک جمهوری اسلامی ایران با کشور متبوعش در قبال مسائل بین المللی و منطقه ای ابراز خرسندی کرده و گفت: دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در صحنه های بین المللی چه به صورت دوجانبه و چه چند جانبه از جمله موضوع برجام، مبارزه با تروریسم و مسائل فرا مرزی، مواضع و دیدگاه های مشابه و مشترکی دارند.

معاون وزیر دادگستری چین پیش از این دیدار با محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری نیز دیدار و گفت و گو کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها