قطر تولید گاز را ۳۰ درصد افزایش می‌دهد

قطر تولید گاز را ۳۰ درصد افزایش می‌دهد
سه شنبه 13 تير 1396 - 14:36

قطر که به شدت تحت فشار ناشی از تحریم و محاصره کشورهای همسایه قرار گرفته، قصد دارد تولید گاز طبیعی خود را ۳۰ درصد افزایش دهد.

العالم ـ خاورمیانه
به گزارش خبرگزاری فرانسه، بحران دیپلماتیک در روابط قطر با کشورهای عربی خلیج فارس، فشار زیادی را به دوحه وارد کرده است. قطر امروز سه شنبه اعلام کرده است که قصد دارد تولید گاز طبیعی را طی سال های آینده 30 درصد افزایش دهد.

قطر ذخایر غنی و بزرگ گازی در اختیار دارد. سعد شریده الکعبی رئیس شرکت قطر پترولیوم در یک کنفرانس حبری گفت: قطر قصد دارد تا تولید گاز را تا سال 2024 میلادی به 100 میلیون تن در سال افزایش دهد.

وی در ادامه افزود: این پروژه جدید جایگاه پیشتاز قطر در بازار جهانی گاز را تقویت خواهد کرد. ما همچنان در زمینه ال ان جی رهبر و پیشتاز جهان باقی خواهیم ماند.

قطر بزرگترین تولید کننده ال ان جی جهان به شمار می رود. تولید گاز قطر هم اکنون به 77 میلیون تن در سال می رسد.

الکعبی افزود: افزایش تولید گاز طبیعی قطر معادل تولید 6 میلیون بشکه نفت در روز خواهد بود.

اعلام افزایش تولید گاز قطر در شرایطی است که خلیج فارس با بدترین بحران سیاسی و دیپلماتیک در سال های اخیر روبرو شده است.

روز دوشنبه قطر به اولتیماتوم 13 ماده ای کشورهای عربی خلیج فارس برای لغو تحریم ها و محدودیت ها پاسخ داده است.

الکعبی گفت: قطر خواستار افزایش تولید گاز از طریق قراردادهای مشارکتی با شرکت های بین المللی است. حتی اگر هیچ شرکت بین المللی حاضر به همکاری با ما نباشد، ما خود اقدام به افزایش تولید گاز به 100 میلیون تن خواهیم کرد.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و بحرین روابط سیاسی و تجاری خود با قطر را با طرح این اتهام که دوحه از تروریسم و ایران حمایت می کند، قطع کرده اند. قطر این ادعاها را رد کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها