پرونده داعش در مناطق دیگری از حلب بسته شد

پرونده داعش در مناطق دیگری از حلب بسته شد
سه شنبه 13 تير 1396 - 20:13

دور جدید مذاکرات آستانه در پرتو موفقیت های میدانی ارتش سوریه و هم پیمانانش در استان های حمص و حلب برگزار می شود و پرونده گروه تروریستی تکفیری داعش با پیشروی ها و موفقیت های ارتش سوریه در حومه شرقی و جنوب شرقی حلب بسته شد.

العالم - سوریه

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، ارتش سوریه و هم پیمانانش به پیشروی در حومه شهر تدمر در استان حمص ادامه دادند و کنترل شماری از تپه های مهم را در اطراف تپه رمامین در غرب میدان نفتی هیل و شمال ایستگاه سوم پمپاژ نفت تا تپه قاره مسکه  به دست گرفتند.

زینب ناجی گزارشگر المنار در گزارشی گفت: ارتش سوریه و هم پیمانانش در عمق بادیه و مشخصاً به سمت ارک میدانی نفتی هیل به تعقیب تروریستهای داعشی ادامه می دهند و به پیشرفتهای بیشتری دست یافته اند. دوربین ستاد جنگ، کنترل ارتش سوریه و هم پیمانانش را بر تعدادی از تپه های مهم در اطراف تپه رمامین در غرب میدان نفتی هیل در حومه شرقی تدمر در استان حمص به تصویر کشیده است. آنها پس از وارد کردن خسارات سنگین به این پیشروی دست یافتند.

یگان های ارتش سوریه با همکاری نیروهای هم پیمان آخرین استحکامات نظامی شبکه تروریستی داعش را در شماری از تپه های مهم در شمال ایستگاه سوم پمپاژ نفت تا تپه قاره مسکه در شرق تدمر درهم کوبیدند . در این درگیری ها شمار زیادی از تروریست ها کشته شدند و تجهیزات جنگی آنان نیز منهدم شد.

از طرف دیگر ارتش سوریه به پاکسازی تعدادی از روستاها و مناطق تازه آزاد شده در جنوب شرقی خناصر در حومه شرقی حلب ادامه داد.

ارتش سوریه با این موفقیت، امنیت جاده ای را در سوریا تل در جنوب غربی رصافه تا مواضعش در اطراف اثریا تقویت کرد.

حسام علی خبرنگار المنار در استان حلب نیز در گزارشی گفت پرونده جبهه حومه شرقی و جنوب شرقی که تحت کنترل شبکه داعش بود، بسته شد چرا که ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان وی کنترل خود را بر دهها  روستا و ارتفاعات و نقاط اعلام کردند.

یک افسر ارتش سوریه گفت: نیروهای دلاور ارتش سوریه توانستند ظرف مدت کوتاهی از جنوب به شمال بروند و همه رشته کوه ها به همراه روستاهای مجاور و اطراف منطقه خناصر را به طور کامل آزاد کنند و بسیاری از مین ها و بمب ها را خنثی سازند.

کنترل ارتش سوریه و نیروهای هم پیمانش بر تپه های مهم و محاصره عناصر داعش در مناطقی گسترده و قطع خطوط تدارکاتی آنان به ازادی دهها روستا و سقوط مواضع راهبردی داعش در کمترین زمان ممکن کمک کرد این در صورتی است که داعشی ها استحکامات نظامی و میدانهای مین و بمب در همه جا  ایجاد کرده بودند.

این افسر گفت: مجموعه ای از تونلها و خاکریزها و سنگر کشف شدند که تروریستها حفر کرده بودند. آنها پانزده متر زیر زمین سنگر کنده بودند. نیروهای ارتش توانستند آنان را از این مناطق بیرون کنند و تعدادی از آنان اسیر و شماری نیز کشته شدند.

خبرنگار گفت موفقیت ارتش سوریه و نیروهای هم پیمانش در حومه شرقی و جنوب شرقی حلب دارای ابعاد راهبردی و نظامی است که نتیجه آن تأمین امنیت یگانهای نظامی در بادیه سوریه به سمت دیر الزور است و علاوه بر این، امنیت خط تدارکاتی و کوتاه به سمت مسکه و الباب و نیز امنیت جاده اثریا به خناصر- حلب و همچنین  امنیت جاده رقه به رصافه - اثریا تأمین می شود که مهم ترین جاده تدارکی تروریستهای داعش است./خبرگزاری صدا وسیما

پربیننده ترین خبرها