رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور:

بعضی از اعضای داخلی شهید رکن آبادی خارج شده بود

بعضی از اعضای داخلی شهید رکن آبادی خارج شده بود
سه شنبه 13 تير 1396 - 21:01

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: پیکر شهید رکن آبادی در عربستان کالبدشکافی شد و پس از اینکه یک سری از احشاء برداشته شد، پیکر مومیایی شده به کشور بازگشت اما جواب کالبدشکافی را از کشور عربستان همچنان دریافت نکرده ایم.

العالم - ایران

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، دکتر احمد شجاعی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا بعضی از اعضای بدن شهید رکن آبادی موجود نبود؟ افزود: از لحاظ پروتکل های بین المللی هرجا فوت رخ دهد همانجا پیکر کالبدشکافی می شود و پس از آن جسد را به صورت مومیایی شده به کشور مبدأ برمی گردانند.

وی گفت: درباره پیکر شهید رکن آبادی شاهد بودیم که یک سری از احشائش نبود و ما به همین علت چون جواب کالبدشکافی را هم از عربستان دریافت نکردیم درباره تعیین علت فوت هیچ اظهار نظری نکردیم.

شجاعی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بالاخره در حادثه پلاسکو چند پیکر غیرآتش نشان شناسایی شد؟ افزود: در این باره آمارهای ضد و نقیضی از مفقودی ها می دادند اما همه پیکرها و اعضای بدن که به پزشکی قانونی ارسال شد هویتشان را شناسایی کردیم و فکر می کنم از تعداد کل اجساد شش مورد مربوط به غیرآتش نشانان بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علت مرگ چهار آتش نشانی که پیکرشان در موتورخانه بود چه بود؟ گفت: ما فعلاً با این چهار پیکر کاری نداریم اما در برخی کارشناسی ها شاهدیم که برخی نگاه های سیاسی و جناحی حواشی درست می کنند.

شجاعی افزود: یکسری از پیکرهای ارسالی به سازمان کاملاً سالم بود اما هیچ آثاری مبنی بر خفگی در این اجساد قابل مشاهده نبود و به نظر ما علت فوت ناشی از ریزش آوار و یا شکستگی و خونریزی بوده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کشف هفته ای 100 جسد مجهول الهویه در کشور صحت دارد؟ گفت: اینگونه آمارها تکذیب می شود و بسیاری از اجسادی که به محض ورود به مراکز پزشکی قانونی مجهول الهویه هستند بعد از دو روز شناسایی می شوند و اینگونه آمارها به شدت تکذیب می شود.// منبع: خبرگزاری صداوسیما

پربیننده ترین خبرها