صعود رتبه جهانی ایران در فناوری نانو

صعود رتبه جهانی ایران در فناوری نانو
سه شنبه 13 تير 1396 - 21:52

ایران در ماه گذشته میلادی از نظر توسعه علم نانو از رتبه ششم به رتبه پنجم صعود کرد.

العالم - ایران

دکتر سید مهدی رضایت مدیر توسعه نیروی انسانی ستاد نانوفناوری کشور، در چهارمین همایش علم نانو در کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در سال 2016 ایران با بیش از 8 هزار و 300 مقاله علمی آی اس آی رتبه ششم از نظر تولید علم نانو را در اختیار داشته و با تولید بیش از 4 هزار مقاله تنها در ماه گذشته ایران به رتبه پنجم دست یافته است.

وی با ذکر اینکه 40 درصد تولید علم نانو جهان اسلام در ایران انجام می شود، افزود: از نظر رتبه فناوری شاخص امتیازهای بین المللی به عنوان معیار لحاظ می شود که در سال گذشته 30 درصد امتیازهای کشور مربوط به حوزه نانو بوده است.

این مقام مسئول در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به تلاش برای تولید ثروت از علم گفت: هم اکنون بیش از 300 محصول شناسنامه دار با فناوری نانو در کشور تولید می شود که محصولات به 20 کشور جهان از جمله کره جنوبی، چین و مالزی صادر می شود.

مدیر توسعه نیروی انسانی ستاد نانوفناوری کشور گفت: در سال 92 حدود 70 میلیارد تومان ثروت در حوزه نانو تولید شد، در سال 93 بیش از 140 میلیارد تومان و در سال 94 این عدد به 300 میلیارد تومان رسیده است.

رضایت افزود: بر اساس برنامه ریزی ها تا دو سال آینده باید هزار میلیارد تومان درآمد از علم نانو برای کشور کسب شود و ایرانیان آثار فناوری نانو را در زندگی خود حس کنند.

چهارهمین همایش ملی نانوفناوری در کشاورزی با هدف بررسی راه های توسعه اثربخش فناوری نانو در کشاورزی و کمک به حل مشکلات این بخش به منظور تامین امنیت غذایی صبح امروز در موسسه اصلاح و تهیه نهال و بذر در کرج آغاز به کار کرد.

این همایش دو روزه با شعار چشم اندازها و افق های نوین توسط کمیته نانو فناوری وزارت جهاد کشاورزی و با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برگزار می شود.منبع: خبرگزاری صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها