در اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی؛

شبکه العالم دو جایزه و تندیس گرفت

شبکه العالم دو جایزه و تندیس گرفت
سه شنبه 13 تير 1396 - 22:37

همزمان با مراسم پایانی نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی در مشهد عصر سه شنبه از آثار برتر رادیویی و تلویزیونی ارائه شده به این اجلاس تقدیر به عمل آمد.

العالم - ایران

در این چارچوب تندیس برترین اثر بخش نمایشی به فیلم 'حکایت مسلمانی' از شبکه جهانی سحر و جایزه تندیس دومین اثر برگزیده به سریال 'شهربانو' از موسسه نمارسانه اهدا شد. در بخش آثار گفت و گومحور نیز جایزه و تندیس برترین به برنامه 'الحرب الناعمه' از شبکه الثقلین، جایزه و تندیس دومین اثر برگزیده به برنامه 'مع الحدث' از شبکه المسیره و جایزه و تندیس سومین اثر برگزیده گفت و گو محور به برنامه 'انقلاب الصوره' شبکه العالم تخصیص یافت.

در بخش فیلمهای مستند جشنواره نیز فیلم مستند 'کویرس' از مرکز مستند حقیقت، فیلم 'کودکان شنگالی' از شبکه جهانی پرس تی وی و فیلم 'علی تماس' از شبکه المنار، فیلم مستند 'القتل بالجمله' از شبکه المسیره یمن و مستند 'ذاهب الی انصار' از موسسه ابداع موفق به دریافت جایزه و تندیس و لوح تقدیر شدند.

در بخش آثار گزارشی نیز گزارش 'تجاره الاعضاء' از شبکه اشراق و گزارش 'حیدر قاسم' از شبکه العالم حائز در یافت جایزه و تندیس شدند. در بخش برنامه زنده هم جایزه و تندیس برترین به برنامه 'زمن النصر' از شبکه المنار، جایزه و تندیس دومین اثر برگزیده به برنامه 'صباح فلسطین' از شبکه فلسطین الیوم و جایزه و تندیس سومین اثر برگزیده به برنامه 'مجلس العراقی' از شبکه آفاق رسید.

در بخش انیمیشن و پویانمایی نیز انیمیشن 'آی' از شبکه کربلا، فیلم 'آخرین فرستاده' از شبکه سحر و انیمیشن 'یومیات مرمر' از شبکه الایمان لبنان به ترتیب حائز دریافت جایزه و تندیس آثار برگزیده نخست تا سوم شدند.

در بخش برنامه های ترکیبی هم برنامه 'مشاکل' از شبکه النعیم، برنامه 'الملف السابع' از شبکه آسیا و برنامه 'انت بالعراق' از شبکه النجباء موفق به دریافت جایزه و تندیس آثار برگزیده نخست تا سوم شدند.

در بخش کلیپ رادیویی نیز اثر 'عبرت' از رادیو معارف، در بخش مستند رادیویی اثر 'شکیلا' از رادیو دری، در بخش خبری رادیویی برنامه 'خبر و گزارش' از رادیو صوت فلسطین و در بخش سروده های رسیده سرود 'الحسن الثوره' از رادیو الغدیر حائز دریافت تندیس و جایزه اثر برگزیده شدند.

همچنین در بخش برنامه های گفت و گومحور رادیویی به برنامه 'قبل الهاویه' از رادیو الفرقان، در بخش ترکیبی رادیویی به برنامه 'علی صعید متصل' از رادیو رای العام و در بخش نمایش رادیویی به اثر 'رجال بلاد فارس' از رادیو عربی جایزه و تندیس برترین اثر تعلق گرفت.

همچنین در این جشنواره شبکه ماهواره ای امام رضا(ع) که توسط آستان قدس رضوی ساخته شده رونمایی شد. همزمان با برگزاری مراسم پایانی این اجلاس از جانبازان رسانه که در طول یک سال گذشته در میادین نبرد محور مقاومت در عراق، سوریه و یمن به افتخار شهادت و جانبازی نائل شده اند نیز تجلیل به عمل آمد.

در ادامه از خانواده های 9 شهید رسانه های محور مقاومت که در طول یک سال گذشته در حال مستندسازی رشادتهای رزمندگان اسلام در کشورهای عراق، سوریه و یمن به فیض شهادت نائل شدند هم تجلیل شد.

نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیونهای اسلامی با حضور 600 میهمان داخلی و خارجی و 230 شبکه از 36 کشور 11 تا 13 تیر ماه جاری در مشهد برگزار شد./ایرنا

 

پربیننده ترین خبرها