نمایندۀ عراقی رازِ همسرِ قذافی را فاش کرد

نمایندۀ عراقی رازِ همسرِ قذافی را فاش کرد
چهارشنبه 14 تير 1396 - 01:42

یک نمایندۀ پارلمان عراق، رازی دربارۀ خانواده "معمر قذافی" رهبر مقتول لیبی، فاش کرد.

العالم - لیبی

"مشعان الجبوری" نمایندۀ جبهه اصلاح در پارلمان عراق، روز دوشنبه، در صفحۀ فیس بوکِ خود نوشت: روزی که معمر قذافی کشته شد، چند بار با همسرش "ام سیف الاسلام" تماس گرفتم و او با این که دو پسرش به نام های سیف العرب و المعتصم بالله را از دست داده بود، قوی و استوار بود.

وی افزود: او با تمرکز و دقت، موضوعاتی که باید در بیانیۀ خاندان قذافی درج شود را مشخص و تاکید کرد به قاتلان قذافی وعدۀ انتقامی هرچند دیر می دهیم. او سپس خواستار ارائۀ متن نهایی به پسرش الساعدی شد که در نیجر به سر می بُرد.

قذافی و همسر و پسرش

الجبوری در ادامه گفت: وقتی متن نهایی را که شامل تهدیدِ قاتلان قذافی به انتقام بود، با الساعدی در میان گذاشتم، او با درج این فقره مخالفت کرد و از من خواست به جای آن، از قاتلان تشکر کنم که اجازه دادند پیکر قذافی دفن شود. وقتی این موضوع را با همسر قذافی در میان گذاشتم، او به شدت از مطالب مطرح شده توسط الساعدی انتقاد کرد و خواستار نادیده گرفتن توصیه های او شد.

نمایندۀ پارلمان عراق خاطر نشان کرد: همسر رهبر لیبی، زنی قوی و استوار بود و در لحظه ای که اکثر مردان به هم ریخته بودند، او همچنان پایدار و نستوه بود.

"معمر قذافی" بیش از 40 سال بر لیبی حکومت کرد و سرانجام در 28 مهر 1390، در سن 69 سالگی، در زادگاه خود "سرت" کشته شد و جسدش، مخفیانه در صحرای لیبی دفن شد.

205

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها