آل سعود پیکان مبارزه با اسراییل را بسوی ایران تغییر داده است

آل سعود پیکان مبارزه با اسراییل را بسوی ایران تغییر داده است
چهارشنبه 14 تير 1396 - 10:17

سعودی‌ها طی سال‌های اخیر تلاش زیادی کردند تا نوک پیکان مبارزه از اسرائیل به سمت ایران و محور مقاومت منحرف شود و مسلمانان و جهان عرب به جای صهیونیست‌ها با ایران و محور مقاومت بجنگند.

العالم ـ عربستان سعودی
با توجه به تاکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز عید فطر مبنی بر لزوم موضع گیری صریح شخصیت های جهان اسلام در قبال تحولات یمن و بحرین و تلاش ها برای فراموشی فلسطین و از بین بردن وحدت مسلمانان، «حسن حب الله» مسئول پرونده فلسطین در حزب الله لبنان و عضو شورای سیاسی حزب الله خاطرنشان کرد، آمریکایی ها و صهیونیست ها در صدد از بین بردن وحدت میان مسلمانان و ایجاد چنددستگی میان جوامع اسلامی هستند و برای تحقق این نقشه و هدف خود برنامه ریزی می کنند. آنها برای اجرای نقشه های خود در جهان اسلام، ابزارهایی انتخاب کرده اند که از خود مسلمانان اما دارای افکاری متحجر، قدیمی و به دور از روح تعالیم اسلامی هستند.

عضو ارشد حزب الله افزود: این مسلمانان متحجر برای کسب منافع خاص خود به آلت دست استعمارگران و صهیونیسم جهانی تبدیل شده اند و برای از بین بردن وحدت میان مسلمانان هزینه های هنگفتی صرف کرده اند. بنابراین ما شاهد حوادثی در یمن، لیبی، بحرین و سوریه هستیم که نشان می دهد متحجران و ابزار دست صهیونیست ها، به جای اینکه پول خود را برای توسعه و رشد کشورهای اسلامی صرف کنند، برای ویران کردن این کشورها هزینه می کنند. هدف از این اقدامات راضی کردن و خشنود ساختن استکبار جهانی و صهیونیسم است.

حسن حب الله در ادامه با اشاره به مسأله فلسطین، یکی از نقشه های اجرا شده صهیونیسم توسط مزدوران منطقه ای آن ها را تشریح کرد و گفت: رژیم هایی که روابط خود را با صهیونیست ها عادی سازی می کنند، برای حفظ جایگاه خود این هزینه را می پردازند. این رژیم ها با نیروها و گروه های مقاومت نیز می جنگند. زیرا گروه های مقاومت موجب بیداری و آگاه کردن جوامع اسلامی شدند.

وی ادامه داد: بنابراین طبیعی است که این رژیم ها برای جنگ با محور مقاومت با دشمنان امت اسلامی و عربی ائتلاف کنند و متحد شوند. این کشورهای عربی از گذشته با اسرائیل همکاری و روابط مخفی داشته اند ولی اکنون علنی شده است. این رژیم های مرتجع عربی مانند عربستان سعودی هزینه های زیادی را علیه مقاومت در لبنان و فلسطین و غزه در جریان مبارزه آنها با اسرائیل صرف کرده اند و در ریختن خون مردم فلسطین و لبنان مشارکت داشته اند.

عضو ارشد حزب الله لبنان درباره انتخاب محمد بن سلمان به ولیعهدی عربستان و تاثیر آن در تشدید جنگ علیه یمن و تجاوز سعودی ها تصریح کرد: تجاوز سعودی ها به یمن از لحاظ انسانی و اسلامی محکوم است. در حال حاضر یمن در زمینه های اقتصادی و پزشکی و غیره رنج های بسیاری می برد و با مشکلات عدیده ای مواجه است. سعودی ها در تجاوز علیه یمن چیزی کسب نخواهند کرد.

وی اضافه کرد: انتخاب محمد بن سلمان به ولیعهدی عربستان نیز چیزی را تغییر نمی دهد بلکه برعکس برای کسی که هنوز به متجاوز بودن سعودی ها شک دارد، امور را بیش از پیش آشکار و روشن خواهد کرد. در طول حدود هفتاد سال اخیر تنها دشمن جهان اسلام و عرب، اسرائیل بوده است ولی سعودی ها طی سال های اخیر تلاش زیادی کردند تا نوک پیکان مبارزه از اسرائیل به سمت ایران و محور مقاومت منحرف شود و مسلمانان و جهان عرب به جای صهیونیست ها با ایران و محور مقاومت بجنگند اما شکست خوردند و اکثر ملت های عربی، اسرائیل را دشمن می دانند نه ایران.

مسئول پرونده فلسطین در حزب الله در همین رابطه در خصوص حمایت سعودی ها از تروریسم و نقش آنها در حملات داعش به تهران افزود: داعش که در تهران اقدامات تروریستی انجام داد، از لحاظ فکری به وهابیت و سعودی ها وابسته است و توسط آنها حمایت مالی می شود. بنابراین سعودی ها مستقیم یا غیرمستقیم در این جنایات نقش داشته اند و مسئول این اقدامات تروریستی در تهران و در سراسر جهان اسلام و جهان عرب هستند. سعودی ها تحت امر ترامپ و نتانیاهو و اردوگاه غرب هستند.

حسن حب الله در پایان به سرکوب حرکت مسالمت آمیز مردم بحرین توسط رژیم آل خلیفه اشاره کرد و اظهار داشت: تحرکاتی که از سال ها قبل در بحرین آغاز شده، بنابه اعتراف تمام جهانیان حرکتی مسالمت آمیز است که رژیم بحرین و آل خلیفه را رسوا کرده است. زیرا مردم بحرین در جریان این حرکت مسالمت آمیز خود دست به سلاح نبرده اند و چیزی را منفجر نکرده اند. آنها همچنین علیه هیچ یک از عناصر امنیتی بحرین کاری نکرده اند.

وی افزود: مردم بحرین فقط با حضور در خیابان ها تاکید کرده اند که حکومت فعلی حاکم بر این کشور ظالم است و مردم خواسته های برحقی دارند. ما می خواهیم که بحرین کشوری متمدن باشد و به مردم خود احترام بگذارد نه اینکه فقط متعلق به یک خاندان خاص باشد. حکومت بحرین مورد حمایت کشورهای حاشیه خلیج فارس است. جهانیان که مدعی برخورداری از حقوق بشر و دموکراسی هستند، در قبال حرکت مسالمت آمیز مردم بحرین سکوت کرده اند و به جای ایستادن کنار مردم بحرین، با حکومت ظالم بحرین همراهی می کنند. شهروندان بحرینی علیرغم مشکلاتی که با آن مواجه هستند، باز هم پیروز خواهند شد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها