عضو ارشد حماس: از ما نخواسته‌اند قطر را ترک کنیم

عضو ارشد حماس: از ما نخواسته‌اند قطر را ترک کنیم
چهارشنبه 14 تير 1396 - 10:22

محمود الزهار عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بر ضرورت تعامل باز مصر با نوار غزه به حکم وضعیت جغرافیایی و روابط تاریخی طرفین تأکید و اعلام کرد: از آنها درخواست نشده است قطر را ترک کنند.

العالم - فلسطین

محمود الزهار در گفتگو با شبکه روسیا الیوم تأکید کرد که سند اخیر حماس به منزله به رسمیت شناختن اسرائیل نیست و موافقت با تشکیل دولت فلسطین در مرزهای 1967 میلادی، موقتی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه از اعضای این جنبش خواسته نشده است که قطر را ترک کنند تصریح کرد: تعامل باز مصر با غزه، امری ضروری است.

عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که توافق این جنبش با محمد دحلان از رهبران جنبش فتح شامل سپردن پرونده‌های خارجی به او نیست و تفاهم با گروه دحلان به خاطر این است که آن‌ها نمایندگانی منتخب در مجلس قانونگذاری فلسطین هستند.

الزهار تاکید کرد که توافق با دحلان برای حمایت از فقرا و کمک به طرح‌های کوچک و مبادلات بازرگانی به مصر است که ارزش آن به هفت میلیارد دلار می‌رسد.

این رهبر حماس، تروریست خواندن جنبش حماس از سوی عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان را به شدت محکوم کرد و گفت: هدف از این سخنان فقط جلب رضایت دونالد ترامپ است.

216
 

پربیننده ترین خبرها