ترامپ، آماج کارتونیست های جهان در تهران+عکس

ترامپ، آماج کارتونیست های جهان در تهران+عکس
چهارشنبه 14 تير 1396 - 10:22

نمایشگاه بین المللی کاریکاتور با نام ترامپیسم که در تهران برگزار شده بود موجب ناخشنودی برخی رسانه های بیگانه شده است که بازخورد این نارضایتی امروز در فضای مجازی بازنشر بالایی را به خود اختصاص داده است.

العالم - گوناگون
برپایی نمایشگاه بین المللی کاریکاتور با عنوان "ترامپیسم" با حضور دهها کارتونیست از ایران و سایر جهان در تهران توجه برخی رسانه های بین المللی را به خود جلب کرده است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار گزارشی در این باره نوشته: این نمایشگاه از سوی سازمان دهندگان نمایشگاه کاریکاتور "هولوکاست" ترتیب داده شده است.پایگاه اینترنتی وابسته به کنگره آمریکا با اشاره به نمایشگاه کاریکاتور «ترامپیسم» در تهران گفته : ایرانی‌ها ترامپ را مسخره کردند.مراسم اختتامیه این نمایشگاه یک هفته ای با معرفی آثار برتر در تهران برگزار شد.هادی اسدی از ایران که برنده جایزه نخست 1500 دلاری از این نمایشگاه شده است، گفته است هدف او نشان دادن طبیعت پول و جنگ طلبانه ترامپ بوده است. کاریکاتور او که برنده شده، ترامپ را نشان می دهد که با یک ژاکت دلاری خودنمایی می کند.ایندپندنت در واکنش به این هنرنمایی کارتونیست ها آورده است که:  این نمایشگاه با حضور بیش از 1600 اثر از کارتونیست های 74 کشور جهان برگزار شده است. 4 کاریکاتور نیز از هنرمندانی از ایالات متحده آمریکا در این نمایشگاه شرکت کرده است.
"رابرت جونز کلایتون " و " اِد وِکسلر " از جمله کارتونیست آمریکایی هستند که آثار آنها به این نمایشگاه ارسال شد و از نظر هیات داوران نمایشگاه کارهای این دو کارتونیست آمریکایی در بخش " کارتون" شایسته تقدیر اعلام شد.
رابرت جونز کلایتون در کارتون خود ترامپ را با هیتلر مقایسه کرده و تصویر روی جلد مجله تایم را که به فاصله اندکی پس از پیروزی هر دو رهبر در انتخابات کار شده بود، دست مایه مقایسه قرار داده است.
"اِد وِکسلر" نیز رویکرد ترامپ ضد رسانه های مستقل در آمریکا را دست مایه کارتون خود قرار داده است. 

  

 منبع : iribnews

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها