وزیر دفاع کره جنوبی:

کره شمالی برای ششمین آزمایش اتمی آماده می شود

کره شمالی برای ششمین آزمایش اتمی آماده می شود
چهارشنبه 14 تير 1396 - 11:07

وزیر دفاع کره جنوبی می گوید که کره شمالی ممکن است در آینده نزدیک به ششمین آزمایش اتمی خود دست بزند.

العالم ـ آسیا

«هان مین کو» که روز چهارشنبه در جمع نمایندگان پارلمان کره جنوبی سخن می گفت، خاطر نشان کرد که کره شمالی اقدامات تحریک آمیزش را افزایش داده است.
اظهار نظر وی در حالی مطرح می شود که ارتش های آمریکا و کره جنوبی نیز امروز با انتشار بیانیه هایی، هشدار جنگ صادر کرده و به کره شمالی اعلام کردند که تصمیم در باره جنگ فقط بستگی به زمان دارد.
وزیر دفاع کره جنوبی در این نشست که از تلویزیون «سی بی اس» کره جنوبی نیز پخش شد، گفت: اگرچه موارد مشکوکی در این خصوص مشاهده نشده اما تمام تلاش کره شمالی تسلیحاتی کردن منطقه و افزایش توان هسته ای خود است و این امر احتمال آزمایش ششم هسته ای این کشور را افزایش می دهد.
وی همچنین به موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی که دیروز شلیک شد اشاره کرد و گفت که این موشک از نوع «کی ان 17» و از مدل جدید و تقویت شده است که می تواند بردی معادل 7 تا 8 هزار کیلومتر داشته باشد.
«هان مین کو» تاکید کرد که البته موشک قاره پیمایی که کره شمالی پرتاب کرده تا این مسیر در جو ارتفاع نگرفته است.
با این حال گزارش ها حاکی است که برد موشک مذکور بین 2 هزار و 500 تا 2 هزار و 800 کیلومتر بوده است.
برخی از گزارش ها در رسانه های ژاپن و کره جنوبی نیز حاکی است که کره شمالی دیروز دو فروند موشک پرتاب کرده که برد یکی از آنها 930 کیلومتر بوده و دیگری موشک بالستیک قاره پیما از مدل «آی سی بی ام» بوده که برای نخستین بار پرتاب شده است.
وزیر دفاع کره جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود در باره نصب کلاهک هسته ای بر روی این موشک توسط کره شمالی ابراز تردید کرد و گفت که چنین کلاهکی باید قابلیت مقاومت در برابر هفت هزار درجه سانتیگراد حرارت را داشته باشد.
«هان» تصریح کرد که «تاد»، سامانه ضد موشکی پیشرفته قابلی برای مقابله با موشک های بالستیک کره شمالی است اما نمی تواند موشک های بالستیک را رهگیری کرده و هدف قرار دهد.
بخش هایی از این سامانه بر اساس توافق دولت های قبلی کره جنوبی و آمریکا با هدف مقابله با فعالیت های موشکی کره شمالی هم اکنون در خاک کره جنوبی نصب شده است.
همچنین پارلمان کره جنوبی امروز (چهارشنبه) با انتشار قطعنامه ای پرتاب موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی را محکوم کرد و از این کشور خواست دست از این اقدامات بردارد.
در این قطعنامه آمده که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و دیگر مقامات این کشور مسوول شرایط موجود هستند و با این اقدامات کشور را به سمت فروپاشی و حکومت خود را به سوی نابودی سوق می دهند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها