امضای تفاهمنامه همکاری میان هند و رژیم صهیونیستی

امضای تفاهمنامه همکاری میان  هند و رژیم صهیونیستی
پنج‌شنبه 15 تير 1396 - 04:53

نخست وزیران هند و رژیم صهیونیستی چندین تفاهمنامه همکاری از جمله در زمینه امنیتی امضا کردند.

العالم-فلسطین اشغالی

«نارندا مودی» نخست وزیر هند که اکنون در فلسطین اشغالی به سر می‌برد، با حضور در دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، چندین تفاهمنامه همکاری دوجانبه را امضا کرد.

به نوشته وبگاه «یدیعوت آحرونوت» این تفاهمنامه‌ها با هدف تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های امنیتی، فناوری، پروژه‌های فضایی و آب می‌باشد. همانطور که وعده داده شده بود 40 میلیون دلار بودجه همکاری‌های هند و رژیم صهیونیستی در زمینه فناوری‌های پیشرفته است.

این دو سپس در نشست خبری مشترک شرکت کردند که در آن مودی با توصیف کردن این تفاهمنامه‌ها بعنوان «فصل جدیدی در روابط هند و اسرائیل» گفت: «هدف ما ایجاد رابطه‌ای است که درپی آن پرچم اولویت‌های مشترک‌مان به اهتزاز دربیاید.»

نتانیاهو نیز با تکرار ادعای اینکه تروریسم، اسرائیل را تهدید می‌کند، امضای چندین قرارداد همکاری با هند را روزی تاریخی عنوان کرد.

نخست وزیر هند روز سه‌شنبه وارد فلسطین اشغالی شده و از سوی نتانیاهو در فرودگاه «بن‌گوریون» واقع در تل‌آویو مورد استقبال قرار گرفت.

هند در سال 1950 دولت رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته و علی‌رغم موضع حامی کشورهای عربی که دارد، بارها از این رژیم حمایت نظامی و تسلیحاتی دریافت کرده است.

بمبئی در سال 1992 بصورت رسمی، روابط کامل دیپلماتیک با تل‌آویو برقرار کرد. از آن زمان رژیم صهیونیستی یکی از مهمترین تامین‌کنندگان سلاح برای نیروهای مسلح هند بوده است. 

پربیننده ترین خبرها