هشدار به رياض درباره رويارويي با مردم يمن

هشدار به رياض درباره رويارويي با مردم يمن
شنبه 18 تير 1390 - 03:25

يک حقوقدان يمني به رژيم سعودي درباره رويارويي با مردم يمن و ادامه موضعگيرهاي رياض عليه انقلاب اين کشور هشدار داد و تاکيد کرد: مرحله علي عبدالله صالح ديکتاتور يمن سپري شده است.

"عادل الشميري" شنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: جوانان انقلابي يمن با کسي دشمني ندارند بلکه هم و غم
اصلي آنها ساختن کشوري است که به حقوق کشورهاي همجوار و شهروندان خود احترام مي گذارد.

وي موضع عربستان سعودي درقبال تحولات يمن را از همان آغاز نااميد کننده توصيف کرد و گفت که مواضع سران عربستان هيچ گاه در راستاي خواست ملت يمن نبوده است.

الشميري گفت: رايزني ها بين جريان هاي مختلف سياسي واجتماعي و جوانان و قبايل درباره مرحله جديد يمن درجريان است و اولين دستاورد انقلاب يمن با خروج عبدالله صالح از قدرت صورت گرفت.

وي از جوانان انقلاب خواست تا کميته تدوين قانون اساسي جديد را تشکيل دهند به گونه اي که اين قانون ايجاد کشوري مدرن را تضمين کند.

الشميري همچنين از جوانان يمن خواست تا در مرحله بعد خواهان برگزاري انتخابات رياست جمهوري، انحلال مجالس شورا و سنا وتشکيل دولتي کاردان و برگزاري انتخابات شوراهاي محلي شوند.

وي تصريح کرد: عربستان سعودي و ساير کشورهايي که مي خواهند منافع تاريخي و آينده خود را با يمن تضمين کنند بايد به خواست مردم اين کشور تن دهند که خواهان تغييرات اساسي در کشور و روي کارآمدن نظام دموکراتيک هستند.

پربیننده ترین خبرها