هوش مصنوعی و خواندن ذهن انسان

هوش مصنوعی و خواندن ذهن انسان
پنج‌شنبه 15 تير 1396 - 11:53

اکنون نیز تیمی از دانشمندان دانشگاه Carnegie Mellon AI، به پیاده سازی ایده ی باور نکردنی "خواندن ذهن انسان" توسط هوش مصنوعی پرداخته اند.

العالم - ایران

برای همه ی ما یکی از جذاب ترین مثال های هوش مصنوعی، بازی شطرنج با کامپیوتر بود؛ تا جایی که شکست دادن کامپیوتر در این بازی برای انسان سخت تر میشد. اما امروز هوش مصنوعی به قدری پیشرفت کرده است که ربات های میتوانند درباره ی موضوعات مختلف با ما صحبت کنند. اکنون نیز تیمی از دانشمندان دانشگاه Carnegie Mellon AI، به پیاده سازی ایده ی باور نکردنی "خواندن ذهن انسان" توسط هوش مصنوعی پرداخته اند. این نرم افزار با توجه به ساختار مغز و جمع آوری داده هایی از مغز میتواند حدس بزند که چه چیز هایی در ذهن انسان میگذرد و نحوه ی فعالیت مغز را کنترل میکند تا به پیش بینی افکار انسان بپردازد.

مارسل یوزر، پژوهشگر ارشد این پروژه توضیح داد که: "یکی از بخش های مهم این پروژه، پیچیدگی مغز انسان و ترکیب مفاهیم مختلف در ذهن است که اکنون توسط هوش مصنوعی قابل درک و دسته بندی است. برای مثال ممکن است که بخواهید با دوستانتان بستنی بخورید و این درحالیست که به بستنی فکر نکرده اید و هیچ تصویری از بستنی در ذهنتان نبوده است. در چنین شرایطی هوش مصنوعی میتواند این پیچیدگی را درک کند و تشخیص دهد که چه چیزی در ذهنتان است. در واقع از طریق ارتباط الگو های فکری و فعالیت مغز میتوان ذهن افراد را به کمک هوش مصنوعی خواند.

 

مجله سخت افزار

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها