بازداشت تعدادی ازفعالان سیاسی در بحرین

بازداشت تعدادی ازفعالان سیاسی در بحرین
پنج‌شنبه 15 تير 1396 - 19:15

نیروهای رژیم بحرین شماری از روحانیون و فعالان سیاسی و حقوق بشر را بازداشت کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، زینب عزیز خبرنگار شبکه المنار گزارش کرد: این در حالی است که زندانیان اندیشه به طور دسته جمعی اعتصاب غذا کردند.
وی افزود: مسئولان رژیم آل خلیفه همچنین با روند افزایشی به بازداشت های ظالمانه خود در حق روحانیون و فعالان حقوق بشر ادامه می دهند.
نیروهای رژیم آل خلیفه شیخ کاظم درویش را پس از احضار به اداره تحقیقات جنایی بدون هر گونه اتهام مشخصی بازداشت کردند.
بازداشت شیخ کاظم درویش کمتر از دوازده ساعت پس از بازداشت شیخ هانی البناء هنگام ملاقات با پسرش در مرکز بازداشت موقت حوض الجاف صورت گرفت.
دادستانی بحرین به بهانه کامل کردن تحقیقاتش بدون اینکه اتهامی به شیخ هانی نسبت دهد دستور بازداشت وی را به مدت دو هفته صادر کرد.
خبرنگار این شبکه افزود: نیروهای لباس شخصی مسلح و نقابدار بامداد سه شنبه به منزل خانم ابتسام الصائغ، فعال مدافع حقوق بشر و محمد خلیل الشاخوری یورش بردند و آنها را به اداره عمومی بازپرسی و تحقیقات جنایی منتقل کردند.
سازمان های حقوق بشر بین المللی درباره بازداشت این دو فعال حقوق بشر و شکنجه شدن آنها در جلسات تحقیق و بازجویی ابراز نگرانی کردند.
سازمان های بین المللی بر این باورند که این بازداشت ها ارسال پیام رعب و وحشت به کسانی است که به دنبال افشای جنایات شکنجه هایی هستند که نیروهای رژیم آل خلیفه از طریق دستگاههای امنیتی خود به شکل روشمند و فزاینده مرتکب می شوند.
بازداشت شدگان زندان مرکزی الجو و حوض الجاف در برابر اقدامات سرکوب گرایانه ای که زندانیان اندیشه در زندانهای رژیم آل خلیفه در معرض آنها قرار می گیرند، اعلام کردند که با عنوان حقوق از دست رفته به طور دسته جمعی اعتصاب غذا خواهند کرد.
خبرنگار این شبکه گفت: زندانیان اندیشه در بحرین از محدودیت مداوم، شکنجه، بدرفتاری و علاوه بر آن محروم شدن از آیین های مذهبی رنج می برند.
منابعی از داخل زندان مرکزی الجو اعلام کردند: مدیریت زندان حسن المُشیمِع دبیر کل جنبش آزادی ها و دموکراسی بحرین را از روند معالجه مناسب محروم کرده اند.
این در حالی است که وی به بیماری پوستی شدیدی مبتلا شده است.
 

پربیننده ترین خبرها