تأکید ترکمان ها بر رد همه پرسی کردستان عراق

تأکید ترکمان ها بر رد همه پرسی کردستان عراق
پنج‌شنبه 15 تير 1396 - 20:13

شورای هماهنگی ترکمان ها متشکل از نیروها و احزاب و شخصیت های ترکمانی در عراق مخالفت خود را با اجرای همه پرسی در اقلیم کردستان عراق اعلام و تصریح کرد که از اقدام نمایندگان ترکمانی در شورای استانداری کرکوک مبنی بر شکایت از رئیس این شورا به دلیل برافراشتن پرچم اقلیم کردستان حمایت می کند.

العالم - عراق

شورای هماهنگی ترکمان ها با صدور بیانیه ای که یک نسخه از آن در اختیار شبکه خبری سومریه قرار گرفت اعلام کرد: "این شورا امروز دومین نشست خود را در هتل الرشید با حضور اکثریت اعضا و نماینده یونامی در عراق (دفتر نمایندگی سازمان ملل برای کمک به عراق) برگزار کرد و درباره مسائل استراتژیک ترکمان ها و عراق بحث و گفتگو کردند".
در این بیانیه آمده است حضار در این نشست به بررسی آخرین تحولات مربوط به انتخابات شورای استان ها و انتخابات کرکوک پرداخته و بر گنجاندن ماده یا موادی ویژه انتخابات کرکوک بر اساس قانون تأکید کردند. همچنین برخی اعضای شورا در ائتلاف ملی را مأمور تلاش برای جلب حمایت ائتلاف از طرح ترکمان ها کردند.
این شورا همچنین بر حمایت همه جانبه خود از اقدام اعضای ترکمانی شورای کرکوک مبنی بر شکایت از رئیس شورای کرکوک تأکید کرد.
این شورا در بیانیه خود تصریح کرده است که طرح همه پرسی کردی در ماه سپتامبر آینده را پی گیری کرده و نگرانی عمیق خود را در قبال اجرای این همه پرسی و مسائل و پیامدهای آن اعلام می کند و از دولت مرکزی و سایر دستگاه ها می خواهد با اعمال فشار بیشتر بر کردها مانع زیاده روی آنها شده و آنها را وادار به حضور در پای میز مذاکره و احترام به قانون اساسی و توافق سیاسی درباره کرکوک و سایر مناطق مورد اختلاف کند.
208

پربیننده ترین خبرها