پاسخ معصوم به سعودی ها درباره سردار سلیمانی

پاسخ معصوم به سعودی ها درباره سردار سلیمانی
پنج‌شنبه 15 تير 1396 - 23:40

رییس جمهوری عراق تصریح کرد که کشورش از چشم عربستان به ایران نگاه نمی کند بلکه به دنبال روابطی متوازن با کشورهای همسایه برپایه منافع مشترک است.

العالم - عراق

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فؤاد معصوم در گفتگو با روزنامه سعودی عکاظ گفت: ما در وضعیت و شرایطی نیستیم که بخواهیم با هیچ طرفی دشمنی کنیم. ما به دنبال برقراری روابط متعادل با همه هستیم.  

وی درباره نقش سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در اوضاع داخلی عراق اظهار داشت: آنچه که درباره سلیمانی و رفتارش در بغداد گفته می شود، دقیق نیست. اما تصویری که سلیمانی در جایی از عراق می گیرد، نباید چنین تصور شود که وی واقعا در فلان جای مشخص از عراق این عکس را گرفته است؛ زیرا یک تصویر ممکن است به شکل های مختلف و با شرح و تفسيرهاي مختلف منتشر شود.

رییس جمهوری عراق در پاسخ به این روزنامه سعودی درباره فعالیت سردار سلیمانی به عنوان مشاور در وزارت دفاع عراق تاکید کرد که ما مشاوران نظامی از امریکا، فرانسه، ترکیه و ایران داریم و باید از تجربیات آنها استفاده کنیم. سلیمانی نیز یک مشاورنظامی است. یک کارمند دائمی نیست.

فؤاد معصوم درباره مشروعیت الحشد الشعبی و نقش آن در مبارزه با داعش و سرنوشتش پس از نابودی این گروه تروریستی گفت: وجود الحشد الشعبی قانونی است. طرفی که سیاست عراق را ترسیم می کند، شورای وزیران و نهادهای ریاست جمهوری هستند نه هیچ طرف دیگری.

وی افزود: وجود الحشد الشعبی در ابتدا ضروری بود؛ زیرا بغداد و بسیاری از شهرها در معرض خطر گروههای تروریستی بودند. در چنین شرایطی بسیج عمومی صورت می گیرد و این امر در هر کشوری که با تهدیدهایی روبرو می شود، اتفاق می افتد.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها