شبکه الجزیره قطر خبر نقض حقوق بشر در بحرین منتشر کرد

جمعه 16 تير 1396 - 00:12

شبکه قطری "الجزیره" سرانجام برای اولین بار از سال 2011 به نقض حقوق بشر در بحرین طی شش سال گذشته توسط حکومت آل خلیفه اذعان کرد.

العالم - خاورمیانه

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه الجزیره – که عربستان و متحدانش شامل بحرین، امارات و مصر – خواستار تعطیلی آن هستند اگر چه به طور صریح و علنی به وقوع انقلاب در بحرین اعتراف نکرده است اما برای نخستین بار خبری را منتشر کرد که گواهی بر نقض حقوق بشردر این کشور و سرکوب شدید فعالان است.
شبکه الجزیره تصریح کرد که سازمان عفو بین الملل از حکومت بحرین خواسته است "ابتسام الصایغ"، فعال حقوقی بحرینی را فوری و بی هیچ قید و شرطی آزاد کند.
سازمان عفو بین الملل اعلام کرده است که تنها جرم "الصایغ"، اعتراض به سیاست حکومت بحرین بود.
این سازمان تأکید کرده است که این فعال حقوقی در زندان مورد شکنجه و تعرض قرار گرفته است اما منامه هیچ گونه تحقیقی در این باره نکرده است.
عناصر مدنی نقابدار وابسته به حکومت بحرین ابتسام الصایغ و یک فعال حقوقی دیگر به نام محمد خلیل را با حمله به منازل آنها در نیمه شب دوشنبه سوم ژوییه 2017 دستگیر کرده و با خود بردند.
سازمان "صلح برای دموکراسی و حقوق بشر" اعلام کرد که عناصری که الصایغ را با خود بردند گفتند که به اداره بازجویی و تحقیقات جنایی وابسته هستند اما هیچ گونه حکم قضایی یا مجوز بازرسی نشان ندادند.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها