ترامپ دیگر به دنبال برکناری اسد نیست

ترامپ دیگر به دنبال برکناری اسد نیست
جمعه 16 تير 1396 - 21:29

راهبرد جدید آمریکا در قبال سوریه، برکناری بشار اسد از قدرت را شامل نمی‌شود.

العالم - سوریه

یک منبع آگاه در دفتر ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد کاخ سفید در مورد سوریه راهبرد جدیدی اتخاذ کرده است که شامل برکناری بشار اسد از قدرت نمی شود و پیشنهاد همکاری بیشتر با روسیه از جمله در زمینه نظامی را ارائه می کند.

این منبع به روزنامه «دیلی بیست» گفت در چارچوب طرح جدید آمریکا، دیگر مخالفتی با پیشنهادهای روسیه و شرکای آن درباره مناطق کاهش تنش در سوریه و گشت زنی نظامیان روس در تعدادی از مناطق این کشور وجود ندارد.

به نوشته این روزنامه، این اظهارات به طور خاص درباره حلب است که توسط ارتش سوریه و با حمایت روسیه از تروریست ها پس گرفته شد.

دیلی بیست خاطرنشان کرد آمریکا قصد ندارد قسمت هایی از سوریه را که توسط متحدان آمریکا از سیطره داعش بیرون آمده است به مقامات سوری بدهد و پیشنهادش باقی نگه داشتن سیطره تشکیلات مرتبط با واشنگتن مانند «نیروهای سوریه دمکراتیک» بر این مناطق است.

روزنامه آمریکایی می نویسد این هدف آمریکا از اخباری که رسانه ها درباره نشست اخیر رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد منتشر می کنند پیداست. تیلرسون در این نشست تأکید کرده است که سرنوشت اسد به موضع  روسیه بستگی خواهد داشت.

202 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها