دسترسی آزاد به اطلاعات کشور از شنبه

دسترسی آزاد به اطلاعات کشور از شنبه
شنبه 17 تير 1396 - 00:06

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اقدامی مشترک انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات ایران را در سامانه‌ای‌ ملی رونمایی می‌کنند.

العالم - گوناگون

یکی از وعده‌های حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران دسترسی آزاد به اطلاعات برای تمام شهروندان ایرانی بر اساس قوانین کشور بود. در این رابطه اقدامات برای تصویب قوانین و آیین‌نامه‌های اجرایی در این زمینه در سال‌های گذشته انجام شده بود اما خبری از اجرای این دسترسی آزاد به صورت جامع وجود نداشت.

به همین خاطر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اقدامی مشترک شنبه‌ ۱۷ تیرماه ۱۳۹۶ از سامانه‌ی جامع «انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات» کشورمان رونمایی می‌کنند تا این سامانه در اختیار مردم قرار گیرد.

افتتاح این سامانه می‌تواند گام بزرگی در تحقق وعده‌های اجرا نشده‌ی حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در دوره‌ی نخست ریاست جمهوری خود باشد و همچنین وعده‌های محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را جامه‌ی عمل بپوشاند.

این سامانه هم اکنون به صورت آزمایشی در آدرس اینترنتی foia.iran.gov.ir برای عموم در دسترس است. هنوز معلوم نیست در زمان افتتاح رسمی این سامانه، تغییراتی را در آن خواهیم دید یا نه. روز شنبه همزمان با افتتاح رسمی این سامانه توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اطلاعات مربوط به این سامانه به صورت کامل اعلام شده و تغییرات نهایی در آن مشخص می‌شود.

 

منبع : click

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها