اجرای مقررات منع رفت و آمد در کشمیر هند

اجرای مقررات منع رفت و آمد در کشمیر هند
شنبه 17 تير 1396 - 09:50

امروز مقررات منع آمد و شد در کشمیر تحت کنترل هند به اجرا گذاشته می‌شود.

العالم - آسیا

به نقل از خبرگزاری فرانسه، هند روز شنبه (امروز) به مناسبت سالگرد مرگ یکی از رهبران محبوب مخالف، مقررات منع رفت و آمد را در کشمیر به اجرا می‌گذارد. همچنین امروز دسترسی به اینترنت در کشمیر امکان‌پذیر نیست و هزاران سرباز هندی در این منطقه حضور یافته اند.
به گفته ساکنان کشمیر هند، محدودیت‌های رفت و آمد که امروز در این منطقه به اجرا گذاشته می‌شود کم‌سابقه است. به برخی روستاییان گفته شده است در صورت ترک منازلشان هدف گلوله قرار می‌گیرند.
این منطقه از یک سال گذشته و پس از کشته شدن "برهان وانی" به دست نیروهای امنیتی هند، صحنه اعتراضات گسترده بوده است. قتل این رهبر 23 ساله که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت‌های گسترده‌ای داشت، خشم و نارضایتی را در میان ساکنان کشمیر تحت کنترل هند تشدید و خیابان‌های این منطقه را ماه‌ها به صحنه درگیری میان مردم و نیروهای امنیتی بدل کرد.
حدود 100 نفر در این اعتراضات جان خود را از دست دادند و چشمان بسیاری از مردم نیز بر اثر برخورد گلوله‌های ساچمه‌ای پلیس به شدت آسیب دید.
رهبران جدایی‌طلب کشمیر -- که بیشتر آن‌ها یا در خانه‌هایشان محبوس شده‌اند و یا به زندان افتاده‌اند – از امروز (شنبه) خواهان آغاز هفته‌ای اعتراضی همزمان با سالگرد قتل "وانی" شده‌اند.
کشمیر از سال 1947 میان پاکستان و هند تقسیم شده است. ده‌ها گروه نظامی در این منطقه کوهستانی فعالیت می‌کنند. آن‌ها خواهان استقلال کشمیر هند و یا پیوستن آن به کشمیر پاکستان هستند. اما پس از مرگ وانی، فعالیت غیرنظامیان نیز بر ضد دولت هند تشدید شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها