رباط های خبرنگار هم از راه رسیدند

رباط های خبرنگار هم از راه رسیدند
شنبه 17 تير 1396 - 10:46

انجمن مطبوعات انگلیس/ Press Association با حمایت مالی 807 هزار دلاری گوگل و با کمک ربات، ماهانه 30 هزار خبر محلی برای رسانه‌ها تولید می‌کند.

العالم - گوناگون
ربات‌ها در کنار کمک روزنامه نگاران نقش اصلی را در تولید محتوای جدید برعهده خواهند داشت و این یکی از بزرگترین حمایت‌های مالی گوگل در بخش روزنامه‌نگاری دیجیتال است که در اروپا شکل می‌گیرد.
طبق این پروژه، انجمن مطبوعات انگلیس با استارتاپ Urbs Media که در حوزه داده کاوی و داده پردازی فعالیت دارد؛ اخبار قابل قبول (30 هزار خبر در ماه) را برای صدها رسانه‌ در انگلیس و ایرلند تحت پرتال RADAR (Reporters And Data And Robots) تولید و عرضه خواهند کرد.
در این پروژه ربات‌ها کار اصلی خبرنویسی را برعهده داشته و ادیت نهایی و تایید خبر توسط روزنامه‌نگاران (دخالت انسانی) انجام می پذیرد.
«پیتر کلیفتون» سردبیرِ PA می‌گوید روزنامه‌نگاران از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی و ربات بهره برده و از آن در تشخیص خبر خوب و ایجاد خبر استفاده می‌کنند و کمک بزرگ ربات‌ها به افزایش تعداد خبر است. وی تاکید کرد که مهارت خبری روزنامه‌نگار در این پروژه همچنان حرف اول را می‌زند و ربات دسترسی به اخبار محلی را که بدلیل حجم زیاد تاکنون دیده نمی‌شده؛ ممکن می سازد.
به گفته وی روزنامه‌نگاران اغلب تمپلیت‌های خبری خود را از پایگاه‌های دولتی، شوراهای محلی و مورد اعتماد NHS در اموری مانند جرم و جنایت، سلامت و مباحث اشتغال و ... جمع آوری می‌کنند و حالا نرم افزار ملی برای این کار تعریف می‌شود که کار آنها را آسان کرده و با خواندن اخبار به طور خودکار، خوراک خبری برای روزنامه‌نگاران فراهم سازد.
نکته قابل توجه اینکه سیستم RADAR به طور خودکار گرافیک، ویدئو و تصویر به داستان‌های اضافه می‌کند.
سال آینده و هم زمان با یکصد و پنجاهمین سال تاسیس انجمن مطبوعات در انگلیس پروژه رادار آغاز به کار خواهد کرد.

منبع : khabaronline

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها