آخرین وضعیت سامانه دفاع نقطه ای "فالانکس ایرانی"

آخرین وضعیت سامانه دفاع نقطه ای
شنبه 17 تير 1396 - 10:59

معاون عملیات نداجا گفت: مراحل ارزیابی کلی فالانکس به پایان نرسیده و پس از پایان این مراحل،‌ این سامانه دفاع نقطه ای نزدیک عملیاتی می‌شود.

العالم ـ ایران

دریادار دوم محمود موسوی معاون عملیات نداجا، درباره تست و آزمایش سامانه‌های جدید،‌ مانند فالانکس ایرانی،‌ عنوان کرد:‌ تمام سامانه‌های جدیدی که تحویل نداجا شده است را بکار گیری می‌کنیم اما در باره سامانه دفاع نقطه‌ای مانند فالانکس مراحل ارزیابی و تحویل کلی آن به پایان نرسیده است.

وی در این باره افزود: تدبیر کلی بر این است که سامانه فالانکس پس از طی این مراحل،  مورد استفاده قرار گیرد.

اواخر سال 93 برای نخستین بار خبر آغاز تحقیقات برای ساخت «فالانکس ایرانی» به عنوان مدافع جدید ناوهای نداجا منتشر شد و دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در باره این سامانه گفته بود: نوع غربی سامانه فالانکس، پییشرفته‌ترین نوع آن است و جمهوری اسلامی ایران نیز در جهت تولید این سامانه‌ حتماً گام برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه باید نیروی دریایی ارتش به سیستم‌های دفاعی قوی و روز دنیا مجهز شود، تأکید کرد: هم‌اکنون کار تحقیقاتی روی سامانه فالانکس برای ساخت نمونه ایرانی آن شروع شده است.

همچنین دریادار بیغم جانشین سابق نداجا هم خاطر نشان کرده بود که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره سامانه فالانکس ایرانی به نتایجی هم رسیده که به زودی این سامانه را به کار خواهیم گرفت. در واقع، تست‌های این سامانه که انجام شد، نداجا محصول را دریافت خواهد کرد.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها