توافق برسر عقب نشینی ملک سلمان از پادشاهی به نفع پسرش

توافق برسر عقب نشینی ملک سلمان از پادشاهی به نفع  پسرش
شنبه 17 تير 1396 - 13:05

صفحه مشهور " العهد الجدید" در توییتر از توافق رسمی بر سرعقب نشینی سلمان بن عبدالعزیز از پادشاهی به نفع پسرش محمد ولی عهد جدید خبر داد.

العالم - عربستان


این صفحه ؛ نزدیک به تصمیم سازان عربستان سعودی گفت: هم اکنون  برای انتصاب محمد بن سلمان به عنوان پادشاه سعودی مقدمه چینی می شود اما هنوز زمان علنی شدن آن مشخص نشده است.

گفتنی است سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان بامداد چهارشنبه 21 ژوئن، به موجب حکمی سلطنتی، محمد بن سلمان پسرش را به  عنوان ولی عهد عربستان تعیین و محمد بن نایف را از ولیعهدی و معاون نخست وزیر و وزیر کشورعزل کرد.
دربارسلطنتی سعودی گفت:به موجب حکمی سلطنتیف شاهزاده جوان 31 ساله دو منصب ولی عهد و معاون نخست وزیر را با حفظ سمت پیشین خود به عنوان وزیر دفاع، برعهده خواهد گرفت.

"العهد الجدید" همان موقع نوشت، برکناری محمد بن نایف، پس از پذیرفتن پیشنهاد دریافت 100 میلیارد در مقابل کناره گیری از ولیعهدی اتفاق افتاد.

برخی شخصیت های آکادمیک ازجمله دکتر سعد الدوسری مخالف دولت سعودی با تاکید بر کم تجربگی پسر سلمان، نوشت:برکناری محمد بن نایف ولی عهد و جایگزین شدن  محمد بن سلمان، آغازی برای پایان حکومت آل سعود است.

"حمد المزروعی"  کاربر اماراتی نزدیک به محمد بن زاید ولی عهد ابوظبی نیز گفت: محمد بن سلمان شاه آینده عربستان سعودی است.

وی این اطلاعات را در شبکه اجتماعی توییترمنتشر کرد،اماراتی ها معتقدند وی یکی از نیروهای امنیتی نزدیک به محمد بن زاید ولی عهد ابوظبی است و همواره دیدگاه های دولت امارات را بیان می کند و امارات همواره خواهان انتشار  پیام های وی به صورت غیر رسمی است.
217

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها