قطر: می توانیم در برابر هر تحریمی دوام بیاوریم

قطر: می توانیم در برابر هر تحریمی دوام بیاوریم
شنبه 17 تير 1396 - 13:36

وزیر دارایی قطر تأکید کرد که حجم ذخایر مالی این کشور به حدی است که می تواند در برابر هر تحریمی دوام بیاورد.

العالم-آسیا
علی شریف العمادی وزیر دارایی قطر در گفتگو با روزنامه بریتانیایی تایمز اعلام کرد که حجم ذخایر مالی قطر به حدی است که می تواند در برابر هر تحریم و محاصره ای که عربستان، امارات، بحرین و مصر علیه دوحه اعمال کنند، دوام بیاورد.

العمادی ضمن تأکید بر اینکه کشورش از وضعیت اقتصادی بهتری نسبت به ۴ کشور تحریم کننده برخوردار است، گفت که ذخایر مالی قطر بر اساس درآمد حاصل از فروش گاز طبیعی در چند دهه گذشته پایه گذاری شده و افزود: صندوق ذخایر دولت قطر (سهام، املاک، اوراق قرضه، فلزات گرانبها) تقریبا معادل ۲.۵ برابر تولید ناخالص داخلی است، علاوه بر آن ذخایری در بانک مرکزی و صندوق راهبردی وزارت دارایی هم موجود است.

وزیر دارایی قطر ضمن تأکید بر اینکه وضعیت اقتصادی دوحه در مقایسه با امارات، بحرین، مصر و عربستان بهتر است، افزود: با وجود اینکه موسسات رتبه بندی اعتباری رتبه قطر در پیش بینی های مالی را پایین آورده اند ولی قطر نسبت به رقبای خود در وضعیت بهتری به سر می برد.

العمادی تأکید کرد که اوضاع اوراق قرضه در مصر و بحرین مطلوب نیست، عربستان هم در تأمین بودجه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند در حالی که سرعت رشد اقتصادی قطر نسبت به امارات ۴۰ درصد بیشتر است.

وی همچنین درباره اقدامات تنبیهی بیشتر کشورهای عربی و احتمال اینکه شرکت های تجاری مجبور شوند میان قطر یا دیگر کشورها یکی را انتخاب کنند، گفت که شرکت های تجاری قطر را انتخاب خواهند کرد زیرا دوحه نشان داده که اجازه نمی دهد سیاست در مسیر تجارت قرار بگیرد.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها