ادعای یدیعوت آحارونوت:

حماس و اسرائیل به توافق برای تبادل اسرا نزدیک شده‌اند

حماس و اسرائیل به توافق برای تبادل اسرا نزدیک شده‌اند
شنبه 17 تير 1396 - 13:39

یکی از نشریات صهیونیستی اعلام کرد که تل آویو و حماس در مرحله تبادل اطلاعات مربوط به نظامیان اسیر اسرائیلی در دست مقاومت رسیده‌اند و بنابراین حصول توافق برای عملیات تبادل اسرا نزدیک است.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اعلام کرد رژیم صهیونیستی و حماس به آنچه عملیات «روند تبادل» درباره نظامیان اسرائیلی در دست حماس نامیده شده، نزدیک شده‌‌اند و این موضوع بخشی از عملیات تبادل اسرا در دو مرحله خواهد بود.

بر اساس این گزارش، بخش اول توافق جدید تبادل اسرا شبیه به توافق قبلی در سال 2009 خواهد بود که رژیم صهیونیستی یک ویدئو از «گلعاد شالیت» نظامی اسیر اسرائیلی دریافت کرد و در مقابل 25 اسیر فلسطینی (با دیدن ویدئو) را آزاد کرد.

یدیعوت در ادامه نوشت: به علاوه «شائول آرون و هدار گولدن»(دو نظامی اسرائیلی اسیر) حماس برگ های دیگری در اختیار دارد که امکان آزادی تمامی اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی را فراهم می‌کند.

این روزنامه افزود: حماس خواستار آزادی تمام اسرای زن، کودکان و اعضای پارلمان فلسطین در مقابل دادن اطلاعاتی از نظامیان اسیر اسرائیلی است.

در ادامه این گزارش آمده است مرحله فعلی طی سه ماه آینده با نظارت مصر، روسیه و نیکلای ملادینف فرستاده ویژه سازمان ملل اجرایی می‌شود. اما مرحله دوم توافق بهای بالایی خواهد داشت زیرا شامل آزادی «مروان البرغوثی، احمد سعدات و اسرای انتفاضه قدس» خواهد شد.

یدیعوت در پایان اعلام کرد اسرائیل با مطالبات اولیه حماس برای اجرایی شدن مرحله تبادل اطلاعات و آزاد کردن 53 اسیر آزاد شده در توافق شالیت که بار دیگر بازداشت شده‌اند، موافقت کرده است.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، 4 اسرائیلی اسیر حماس هستند.

فارس

 

پربیننده ترین خبرها