تاسیسات هسته ای آمریکا مورد حمله قرار گرفت

تاسیسات هسته ای آمریکا مورد حمله قرار گرفت
شنبه 17 تير 1396 - 13:50

مقامات وزارت امنیت داخلی آمریکا و اف.بی.آی اعلام کردند که تاسیسات هسته ای این کشور مورد حملات سایبری قرار گرفته اند.

العالم ـ آمریکا

نشریه نیویورک تایمز با انتشار این خبر افزود: از ماه مه گذشته هکرها به شبکه های رایانه ای شرکت های اپراتور نیروگاه های برق هسته ای و دیگر تاسیسات انرژی در آمریکا رخنه کرده اند.
شرکت اپراتور هسته ای ' ولف گریک ' (Wolf Creek Nuclear) که مسئولیت نیروگاه هسته ای 'برلینگتون' در ایالت کانزاس رابرعهده دارد، از جمله شرکت هایی است که مورد حملات سایبری قرار گرفته است و این نفوذ سایبری از سوی وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز مورد تایید قرارگرفت.
نیویورک تایمز در ادامه افزود: این گزارش مشخص نمی کند که این حمله سایبری با هدف جاسوسی همچون ربودن اطلاعات محرمانه و یا بخشی از کار انداختن عملیات نیروگاه های هسته ای درآمریکا بوده است، همچنین مشخص نیست که دراین حمله سایبری ، هکرها تا چه میزان به دیگر رایانه های متصل به این شبکه های توانسته اند رخنه کنند.
در بیانیه مشترک وزارت امنیت داخلی آمریکا و اف.بی.آی دراین زمینه آمده است: هیچ نشانه ای از تهدید امنیت عمومی دراین حملات سایبری دیده نمی شود.
بنابراین گزارش مقامات شرکت اپراتور ولف گریک اعلام کرده اند که نمی توانند در باره این حمله سایبری و موارد امنیتی مرتبط به آن اظهار نظر کنند و تنها گفته اند که هیچ یک از سیستم های این شرکت آلوده به حملات سایبری نشده ، چراکه شبکه آنها مجزا از شبکه های بیرونی است.
نیویورک تایمز نوشت: اما این درحالی است که 'موسسه انرژی هسته ای' آمریکا خواستار گزارش هرگونه رخنه و حملات سایبری از شرکت های گرداننده سایت هسته ای آمریکا شده است.
بنابراین گزارش 'جان کلی' (John Keeley) سخنگوی موسسه انرژی هسته ای آمریکا که خود با اپراتور های تاسیسات هسته ای این کشور در ارتباط است، گفت که از مسولان تاسیسات هسته ای در آمریکا خواسته شده تا هرگونه حملات سایبری که مرتبط به ایمنی و امنیت عملکرد آنها می شود را گزارش کنند، این درحالی است که هیچ یک از سایت های هسته ای آمریکا که با حمله سایبری مواجه شده اند انرا به این موسسه گزارش نکرده اند.
نیویورک تایمز در گزارش خود به تعداد سایت های هسته ای آمریکا که دراین حملات سایبری مورد هدف قرار گرفته اند، اشاره ای نکرد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها