بدافزار اندرویدی ۱۴ میلیون گوشی را آلوده کرد

بدافزار اندرویدی ۱۴ میلیون گوشی را آلوده کرد
شنبه 17 تير 1396 - 14:25

یک شرکت امنیتی از شناسایی بدافزار «کپی کت» خبر داده که ۱۴ میلیون گوشی را در سراسر جهان آلوده کرده است. حدود نیمی از این گوشی ها در قاره آسیا هستند.

العالم-گوناگون
به گزارش اکستریم تک، شرکت امنیتی چک پوینت که موفق به شناسایی این بدافزار شده، می گوید این بدافزار بعد از نصب، گوشی های هوشمند را روت کرده و از این طریق قادر به دستکاری کدهای سیستم عامل اندروید و برنامه های نصب شده بر روی آن خواهد بود.

بررسی های چک پوینت از روت شدن ۸ میلیون گوشی توسط بدافزار کپی کت خبر می دهد. این بدافزار مالکان گوشی های هوشمند را مجبور به مشاهده آگهی های تبلیغاتی نیز می کند. این کار درآمد قابل توجهی را به جیب طراحان این بدافزار سرازیر کرده است.

بدافزار کپی کت خود را در درون تعداد زیادی از برنامه های محبوب اندرویدی مخفی کرده و از این طریق به طور گسترده توزیع شده است. البته هیچ یک از برنامه های موجود در فروشگاه رسمی گوگل موسوم به پلی استور آلوده به کپی کت نبوده اند.

کپی کت برای انتشار گسترده از ۵ حفره امنیتی در اندروید که گوگل قبلا برای رفع آنها اقدام کرده بهره می گیرد. لذا بهتر است کاربران برای حل این مشکل از نسخه های جدیدتر سیستم عامل اندروید که از سال ۲۰۱۶ به بعد عرضه شده اند، استفاده کنند.

گفتنی است برنامه های مخرب متعددی توسط این بدافزار بر روی ۴.۹ میلیون گوشی هوشمند نصب شده اند و مالکان ۳.۸ میلیون گوشی به همین علت مجبور به مشاهده تبلیغات مزاحم شده اند.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها