ایران پیشتاز اینترنت اشیاء در منطقه

ایران پیشتاز اینترنت اشیاء در منطقه
شنبه 17 تير 1396 - 19:35

نخستین کارگاه بین المللی اینترنت اشیا در حالی در ایران برگزار شد که کشورمان جایگاه خود را به عنوان پیشتاز در بخش اینترنت اشیا در منطقه خاورمیانه تثبیت کرده است.

العالم - ایران

رئیس دانشکده پست و مخابرات روز شنبه به خبرنگار ایرنا، گفت: این کارگاه که با مجوز اتحادیه جهانی مخابرات در تهران برگزار شده است ،فقط جنبه داخلی ندارد و کشورمان میزبان برگزاری یک کارگاه آموزشی برای کل منطقه آسیا و اقیانوسیه است.

وی به حضور شرکت کنندگانی از سراسر منطقه آسیا و اقیانوسیه در این کارگاه اشاره کرد و افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی با مشارکت این اتحادیه موجب افزایش تعامل ها و انتقال دانش و تجربه بین المللی به داخل کشور می شود.

یزدانیان به همکاری دفتر آسیا و اقیانوسیه اتحادیه جهانی مخابرات و آکادمی ارتباطات و فناوری شرکت هند در برگزاری این کارگاه بین المللی اشاره کرد و اظهار داشت: اتحادیه جهانی مخابرات شعار امسال خود را 'داده های عظیم برای تاثیر عظیم' عنوان کرده و باید توجه داشت که داده های عظیم بر مبنای اینترنت اشیاء شکل می گیرد و این دو از هم جدا شدنی نیستند.

وی در تعریف اینترنت اشیا گفت: اینترنت اشیا اتصال تعداد قابل توجهی از اشیا به اینترنت آی.او.تی ( IOT ) است و تولید اطلاعات بی شماری می کند که با تحلیل آن اطلاعات می توان به علایق و سلیقه کاربران دست یافت و از این رو، برای سیاستگذاران بسیار با اهمیت است.

یزدانیان ادامه داد: با توجه به پیوستگی اینترنت اشیا و داده های عظیم که از هم قابل جدا کردن نیستند مباحث مربوط به اینترنت اشیا برای ما و اتحادیه جهانی مخابرات و جهان در حال توسعه بسیار مهم است.

رئیس دانشکده پست و مخابرات افزود: در زمینه پیاده سازی و توسعه اینترنت اشیاء ملاحظاتی وجود دارد که بعضی از آنها در حوزه امنیت، استانداردها، ایجاد شبکه های ارتباطی است که خوشبختانه در این کارگاه همه این مباحث پوشش داده می شود.

یزدانیان خاطر نشان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات برای پیاده سازی اینترنت اشیا در کشور طرح کلانی طراحی کرده و از همه بازیگران این عرصه از جمله اپراتورها، بخش خصوصی، بخشهای تولیدی، صنایع و محققین دعوت به عمل آورده است تا نظرهای خود را مطرح کرده و با تشریک مساعی این طرح را پیش ببرند.

وی با استقبال ازبرگزاری دوره های مشترک با اتحادیه جهانی مخابرات افزود: برگزاری دوره های مشترک با ITU باعث هماهنگی و همگرایی برنامه های ملی ما با برنامه های بین المللی شده و امکان موفقیت برنامه های ما را بالا برده و در این رابطه آمادگی افزایش سطح همکاری با این اتحادیه وجود دارد.

در ادامه، آقای اشیش ناریان نماینده و مدرس اتحادیه جهانی مخابرات، با ابراز رضایت از برگزاری این کارگاه آموزشی در ایران از زحمات دانشکده پست و مخابرات در این خصوص تقدیر کرد.

گفتنی است، کارگاه بین المللی اینترنت اشیا، با حضور مدرسین بین المللی از اتحادیه جهانی مخابرات و قریب به 80 نفر شرکت کننده از کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه و سازمان ها و شرکت های داخلی از 17 تیرماه به مدت سه روز در هتل اسپیناس تهران برگزار می شود.

پربیننده ترین خبرها