چرا پنتاگون خبر کشته های خود را فوری اعلام نمی‌کند؟

شنبه 17 تير 1396 - 20:54

بر اساس استراتژی جدید و تصمیم فرمانده نظامیان آمریکایی، ارتش آمریکا پس از کشته شدن نظامیان خود در افغانستان از صدور بیانیه و اعلام هویت این نظامیان خودداری می‌کند.

العالم - آمریکا

به گزارش «سی.ان.ان»، با تغییری در رویکرد، ارتش آمریکا دیگر خبر تلفات نظامیان خود را بطور فوری منتشر نمی‌کند و اعلام آن را به روزهای آینده موکول می‌کند.

در این رویکرد جدید مقامات نظامی آمریکایی از انتشار هرگونه اطلاعات مربوط به کشته شدن نظامیان این کشور در افغانستان تا 24 ساعت و قبل از اطلاع به خانواده نظامیان کشته‌شده، خودداری می‌کند.

پیش از این ارتش آمریکا چند ساعت پس از درگیری اطلاعاتی را بدون اعلام هویت نظامیان کشته شده منتشر می‌کرد، بطوری که نام و جزئیات تا 24 ساعت و تا زمانی که خانواده نظامی کشته شده از این موضوع مطلع نشده بود، منتشر نمی‌شد.

در این رویکرد جدید که توسط ژنرال «جان نیکلسون» فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان تصمیم‌گیری شده است، ارتش آمریکا دیگر بیانیه اولیه درباره مرگ نظامیان خود را اعلام نمی‌کند.

پس از گذشت حدود 16 سال از حضور آمریکا در افغانستان پنتاگون اعلام کرده که این تغییر با هدف ایجاد سیستم حمایتی از خانواده‌های این نظامیان قبل از آگاهی عموم از این موضوع بوجود آمده است.

این اقدام سوالاتی را نسبت به تعهد ارتش آمریکا درباره آگاه کردن مردم از عملیات خود در افغانستان و دیگر مناطقی که آمریکا در آن حضور نظامی دارد، ایجاد می‌کند.

یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا در گفت‌وگو با «سی.ان.ان» اظهار داشت: پیاده سازی این رویکرد در دیگر مناطق نیز به طور غیررسمی در دست بررسی قرار دارد.

از سوی دیگر، یکی از مقامات پنتاگون گفته که هنوز مشخص نیست اطلاعیه‌های زود هنگام در حوادثی که تلفات بالایی دارند، چگونه خواهد شد.

این مقام اشاره کرد که بطور مثال در مورد مرگ ملوانان آمریکایی، نیروی دریایی پیش از احراز هویت آنها اعلام کرده بود که این ملوانان ناپدید شده‌اند.

با این حال، سه سرباز آمریکایی در ماه ژوئن در افغانستان کشته و یک نظامی دیگر نیز زخمی شده است./تسنیم

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها