قائم مقام حزب الکرامه خبر داد:

نارضايتي شديد مردم مصر ازعملکرد دولت

نارضايتي شديد مردم مصر ازعملکرد دولت
شنبه 18 تير 1390 - 08:01

قائم مقام حزب الکرامه مصر با اشاره به تظاهرات ميليوني ديروز (جمعه) در ميدان التحرير قاهره گفت که مردم مصر از عملکرد دولت عصام شرف نخست وزير اين کشور به شدت ناراضي هستند.

امين اسکندر شنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: شهروندان مصري از نبود عدالت، کندي در پاک سازي همه جانبه دستگاه هاي دولتي از سران رژيم گذشته، افزايش نفوذ مال اندوزان و قدرت طلبان در مصر و تعلل در برگزاري انتخابات ناراضي هستند.

وي تصريح کرد: مردم مصر از انقلاب خود با هر هزينه اي محافظت مي کنند و هرگونه سهل انگاري دولت در اجراي مطالبات عادلانه و مشروع خود در هر زمينه اي را نمي پذيرند.

اسکندر از عصام شرف که بسياري از اعضا و هواداران رژيم گذشته به دولت او پيوسته اند، به شدت انتقاد کرد و گفت: محمد الاعرابي وزير امور خارجه جديد مصر با سوزان مبارک همسر حسني مبارک ديکتاتور پيشين مصر همکاري مي کرد و به مدت سه سال هم در سفارت مصر در فلسطين اشغالي مشغول بکار بود.

اسکندر گفت که در جريان ديدارهايش با اعضاي شوراي عالي نظامي مصر به اين برداشت رسيده است که نيروهاي مسلح با مطالبات مردم همراه هستند و ارتش نيروي مردم و نه دستگاه حاکمه است و همواره از مردم و مطالبات مشروع آنها جانبداري مي کند.

وي اشاره کرد که مردم و انقلابيون مصر سياست هاي رژيم صهيونيستي را رد مي کنند و ملت مصر توافقنامه سازش کمپ ديويد را نمي پذيرد و تظاهرات هاي برگزار شده در سراسر مصر براي حمايت از ملت فلسطين و پايان دادن به محاصره آنها بهترين گواه اين مدعا است.

هزاران مصري براي ابراز خشم و نارضايتي خود از کندي محاکمه متهمان پرونده هاي فساد و قتل تظاهرکنندگان در جريان انقلاب، تحصن نامحدود خود را عصر ديروز (جمعه) در ميدان التحرير قاهره آغاز کردند.

فعالان مصري تاکيد کرده اند که 25 جنبش و حزب سياسي در اين تحصن شرکت دارند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها