مصوبه جدید درباره طرح‌های بخش غیردولتی در مناطق روستایی

مصوبه جدید درباره طرح‌های بخش غیردولتی در مناطق روستایی
يکشنبه 18 تير 1396 - 10:14

نمایندگان مجلس مصوب کردند که منابع اشتغال صندوق توسعه ملی به طرح‌های بخش غیردولتی در حوزه‌های کشاورزی، منابع طبیعی، معادن کوچک و فناوری اطلاعات اختصاص یابد.

العالم- ایران

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان رسیدگی به لایحه حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری را ادامه داده و مواد 4 و 5 این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، تسهیلات موضوع این قانون به طرح‌های بخش غیردولتی در حوزه‌های کشاورزی، منابع طبیعی، معادن کوچک، فناوری اطلاعات، گردشگری، صنایع دستی، کلیه فعالیت‌های مربوط به فرش دستباف و خدمات در مناطق روستایی و عشایری و همچنین برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در نواحی صنعتی روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت اختصاص می‌یابد.

وکلای ملت همچنین در ماده پنج این لایحه مقرر کردند که موضوع این قانون در درون استان به نسبت 50 درصد بر اساس شاخص سهم بیکاران روستایی، جمعیت عشایری، مناطق مرزی و مناطق محروم به صورت استانی توزیع می‌شود و 50 درصد باقیمانده به صورت ملی و بر اساس شاخص‌های مصوب شورایعالی اشتغال و بر مبنای شاخص‌های مصوب ستاد اقتصاد مقاومتی توزیع می‌شود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها