فایننشال تایمز اذعان کرد؛

العالم، شبکه برتر اهل تسنن بحرین

العالم، شبکه برتر اهل تسنن بحرین
شنبه 18 تير 1390 - 10:11

روزنامه فايننشال تايمز انگليس، از اينکه 82 درصد جمعيت اهل تسنن بحرين مخاطب شبکه خبري العالم هستند اظهار شگفتي کرد.

فایننشال تایمز در گزارشی تحت عنوان "نتیجه معکوس سرکوب رسانه ها در بحرین" تاکید کرد: "یکی از جنبه های نامتعارف در جریان قیام ماههای فوریه و مارس بحرین، این واقعیت بود که شبکه های الجزیره و العربیه حوادث و رویدادهای این اعتراضات را پوشش نمی دادند".

در این گزارش با اشاره به اعزام نیروهای سعودی برای حمایت از رژیم آل خلیفه و سرکوب حرکت بیداری جوانان بحرینی، بعنوان واقعیتی آشکار در بحرین، تاکید شده است: "بر اساس گزارش یک منبع قابل اعتماد، نظرسنجی از افکار عمومی در بحرین از جمعیت یکسان شیعه و سنی، که توسط عوامل وابسته به دولت صورت گرفته؛ نشان داد که 90 درصد شیعیان بحرین، برای دریافت آخرین اخبار، شبکه العالم، شبکه عرب زبان ایران را منبع خود معرفی کردند".

نویسنده این مقاله با تاکید بر این که خودش جزو مخاطبان و بینندگان العالم نیست، خاطرنشان کرد: "اما حدس بزنید بقیه مخاطبان چه کسانی هستند! ..  82 درصد جمعیت سنی بحرین که اقلیت این کشور را تشکیل می دهند، طی این مدت از مخاطبان این شبکه بودند".

فایننشال تایمز تاکید کرد: "با توجه به اینکه رسانه های وابسته به دولت (آل خلیفه) که بجای نیروهای امنیتی، تظاهرکنندگان را عامل اصلی خشونتها معرفی می کنند، و همچنین وجود یک شبکه پرطرفدار و محافظه کار سعودی،  می توان دلیل تفکرات افراطی اهل تسنن بحرین (درباره شیعیان) را دریافت".

در پایان این گزارش آمده است: "توجه رسانه های عربی به حوادث دیگر دنیا و پوشش بسیار کم رویدادهای بحرین و کنترل شدید رسانه ها، تاحدی توانست (برای دولت بحرین) موثر باشد؛ ولی به نظر می آید که تلاش کشورهای حاشیه خلیج فارس برای جلوگیری از پوشش قیام مردم (بحرین)، نتایج معکوس داشته است.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها