تلاش انگلیس برای پنهان کردن دخالت در بحرین

تلاش انگلیس برای پنهان کردن دخالت در بحرین
شنبه 18 تير 1390 - 12:54

سفير انگليس در بحرين با وجود اعتراف به همکاري گسترده اطلاعاتي - امنيتي و نظامي ميان منامه و لندن ، همچنان به طرح ادعاهايي در باره دخالت ايران در امور داخلي بحرين پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم " جيمي بودن " در پايان ماموريت خود در مصاحبه اي با روزنامه انگليسي زبان گلف ديلي نيوز با فرافکنی و پنهان کردن دخالت های گسترده غرب در امور داخلی بحرین و کمک به رژیم آل خلیفه برای سرکوب انقلابیون ، تلاش کرد که ایران را به دخالت در امور داخلی بحرین متهم کند.
وی گفت : دلايلي مبنی بر تلاش مقام های تهران براي سوء استفاده از آشوب هاي سياسي در ماه هاي فوريه و مارس در بحرين  وجود دارد.
" بودن " در عين حال ابراز عقيده كرد كه ايران در شروع حركت اعتراض آميز دست نداشت.
وي گفت : در رابطه با بحرين چيزي نديديم كه نشانگر مسئوليت ايرانيان در شروع حركت اعتراض آميز در اينجا باشد ، ولي دلايل متعدد بعد از آن نشان داد كه ايرانيها با همه ثقل خود براي سوء استفاده از اوضاع سياسي بحرين تلاش كردند.  
سفير انگليس پوشش گسترده تظاهرات مردم در بحرین توسط شبکه های خبری العالم و پرس تی وی در شرایط سانسور شدید رویدادهای آن کشوردر رسانه های عربی و غربی را دلیلی بر دخالت ایران در امور داخلی بحرین دانست.
وي اضافه كرد كه نمي تواند این مسئله را مورد بحث قرار دهد که آيا دستگاه هاي اطلاعاتي انگليس نسبت به اشكال ديگر از دخالت در امور داخلي بحرين اطلاع دارند يا خیر؟
سفير انگليس همچنين ايران را به برقراري روابط با ديگر سازمان هاي راديكالي در منطقه خاورميانه متهم كرد و ابراز داشت كه سياستي كه مقامات تهران در پيش گرفته اند، به تحقق ثبات منطقه كمك نمي كند.
وي اضافه كرد كه بحرين و انگليس بصورت منظم اطلاعات امنيتي مربوط به اين مسائل را با يكديگر مبادله مي كنند. ما داراي روابط سياسي مستحكمي هستيم كما اينكه روابط نظامي دوجانبه ما با بحرين مستحكم و قوي است، ما همچنين بصورت منظم اطلاعات امنيتي زيادي را با يكديگر مبادله مي كنيم.
جيمي بودن همچنين از تهران بخاطر حمايت از سوريه شديدا انتقاد كرد و گفت ما - يعني بحرين و انگليس - در مورد مشكلاتي كه با ايران و نقش منطقه اي آن در منطقه خاورميانه مواجه هستيم، اتفاق نظر داريم، ما با ضرورت حل مسئله برنامه هسته اي ايران توافق نظر داريم  و با هرگونه دخالت از سوي ايران در امور داخلي كشورهاي عرب مخالفيم

یادآور می شود گروهي از وكلاء بين‌المللي از كشورهاي لبنان، فرانسه و ايتاليا، انگليس را به فروش سلاح از جمله تفنگ‌هاي دوربين دار (قناصه) به رژيم منامه و آموزش نيروهاي پليس بحريني متهم مي‌كنند.

این وکلا قصد دارند، عليه دولت انگليس به خاطر دخالت در سركوب معترضان بحريني در دادگاه بين‌المللي كيفري در لاهه شكايت كنند.

اين در حالي است كه رژيم منامه و نيروهاي امنيتي اين رژيم خود نيز به استفاده از روش‌هاي سركوب‌گرانه شديد عليه معترضان ضددولتي در اين شيخ‌نشين حاشيه خليج فارس متهم هستند.
خاندان آل خلیفه در طی سالهای حیات خود همواره از کمک های انگلیس بهره مند بوده است.

پربیننده ترین خبرها