تظاهرات مردم مصر براي احياي اهداف انقلاب

 تظاهرات مردم مصر براي احياي اهداف انقلاب
شنبه 18 تير 1390 - 13:01

قاهره ( العالم)- کارشناس حقوقي مصر هدف از اعتراضات سراسري ديروز (جمعه) در اين کشور را که با عنوان " اولويت هاي انقلاب" برگزار شد؛ احياي مجدد اهداف انقلاب اعلام کرد.

عبد المنعم عبد المقصود شنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: هدف اصلي انقلاب مصر براندازي کامل رژيم ديکتاتوري حسني مبارک و روي کار آوردن نظام مردمي بود اما حوادث ماه هاي گذشته نشان داد که تنها راس رژيم مبارک ساقط شده ولي فساد موجود در نهادها و موسسات همچنان باقي مانده است.

وي در باره هدف از برگزاري اعتراضات روز گذشته خاطر نشان کرد: اين اعتراضات صورت گرفت تا به همه يادآوري شود که مطالبات انقلاب محقق نشده است و ملت از اين خواسته ها عقب نشيني نخواهد کرد و ثبات و آرامش کشور منوط به تحقق اين مطالبات است.

کارشناس حقوقي مصر در باره اولويت هاي مطالبات انقلاب مردمي اين کشور اظهار داشت: محاکمه فوري و عادلانه سران رژيم سابق سابق در راس اين مطالبات قرار دارد و همه از تعلل و کندي بوجود آمده در زمينه محاکمه ها بسيار ناراضي اند.

عبد المقصود همچنين به تبرئه بسياري از سران فاسد در مصر طي هفته گذشته و صدور قرار آزادي شمار زيادي از افسران سابق از سوي دادگاه اشاره و خاطر نشان کرد: اين امر نشان مي دهد که ما در برابر مصادره مطالبات انقلاب در خصوص محاکمه سران فساد قرار داريم.

وي تظاهرات و تحصن هاي روز گذشته در شهرهاي مختلف مصر را مستمر و نامحدود عنوان کرد و گفت: اين تحصن ها منجر به شتاب شوراي نظامي و دولت در اجراي اصلاحات و پاکسازي کامل دستگاه پليس و بسياري از نهادهاي کشور خواهد شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها