مخالفت قاطع يمني ها با دخالتهاي عربستان

مخالفت قاطع يمني ها با دخالتهاي عربستان
شنبه 18 تير 1390 - 16:43

عضو ارشد جنبش "جوانان پايداري" يمن گفت: علت تداوم تظاهرات و اعتراضات در ميادين شهرهاي مختلف يمن پي بردن جوانان انقلابي به توطئه هاي از بين بردن انقلاب و منحرف کردن آن از مسير اصلي خود است.

خالد المداني شنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم گفت: اين توطئه ها از سوي کشورهاي همسايه و در صدر آنان عربستان طراحي و توسط باقيمانده هاي رژيم علي عبدالله صالح اجرا مي شود.

المداني گفت: تازه ترين اين توطئه ها به نمايش در آوردن عبدالله صالح در برنامه اي تلويزيوني و تلاش براي حاکم کردن وضعيت پيش از انقلاب در يمن بود.

عضو جنبش جوانان پايداري يمن اظهار داشت: جوانان انقلابي و معترضين اجازه حاکم شدن وضعيت پيش از انقلاب در يمن را نخواهند داد و تظاهرات و تحصن ها يکي از روش هاي کارآمد براي جلوگيري از بازگشت عبدالله صالح و خانواده اش به يمن مخالفت با دخالت هاي عربستان و آمريکا در امور داخلي اين کشور است.

وي افزود: نامگذاري روز جمعه به " مخالفت با قيموميت" بهترين دليل براي اين مدعاست زيرا مردم يمن مردمي هوشيار هستند و مسايل سياسي را به خوبي مي فهمند.

المداني افزود: نامگذاري روز جمعه به اين نام پيام صريح جوانان انقلابي به دخالت هاي عربستان بود.
 
المداني گفت: انقلاب يمن به همين آساني از بين نمي رود ولي بايد احتياط را رعايت کرد و متوجه توطئه هاي عربستان و آمريکا بود.

مردم شهر صعده ديروز پس از نماز جمعه در تظاهراتي گسترده سرنگوني رژيم عبدالله صالح را خواستار و بر مخالفت قاطع خود با دخالت هاي آمريکا و عربستان سعودي در امور داخلي کشورشان تاکيد کردند.

تظاهرکنندگان يمني با سردادن شعارهايي بر مخالفت خود با دخالتها و قيمومت خارجي تاکيد کردند، و عدم دخالت آمريکا و عربستان سعودي در امور داخلي کشورشان را خواستار شدند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها