فیصل انقلابهای عربی را انکار کرد

فیصل انقلابهای عربی را انکار کرد
يکشنبه 19 تير 1390 - 07:49

درحاليکه خيزش ملتهاي عربي در اين کشورها بيشتر تحت عنوان "بهار عربي" شناخته مي شود، رييس سابق دستگاه اطلاعات نظامي سعودي، و سفير سابق رياض در واشنگتن و لندن، بر مخالفت خود با اين نامگذاري تاکيد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "ترکی فیصل" در گفت و گویی تلویزیونی، همچنین به نامگذاری رویدادهای مصر تحت عنوان "انقلاب"، اعتراض کرد.

وی درباره رسیدن "بهار عربی" به عربستان گفت: هیچگونه تهدیدی علیه نظام حکومتی در عربستان وجود ندارد؛ ولی اشتباهاتی مانند راه حل ها برای بیکاری موجب بروز مشکلاتی در کشور شد.

فیصل درپاسخ به سئوال مجری درباره اینکه آیا مشکل بیکاری در عربستان حل شده است، گفت: باید چند ماه صبر کرد، تا نتایج ابتکاراتی که اخیرا توسط پادشاه برای حل مشکل بیکاری اعلام شده، نمایان شود.

 

اذعان به تیرگی روابط ریاض - واشنگتن

فیصل در این گفت و گوی تلویزیونی با اذعان به وجود تیرگی در روابط عربستان و آمریکا، تاکید کرد که عربستان سعودی از اینکه آمریکا به سرعت از مبارک دست کشید خشمگین است.

این مقام سعودی درباره روابط مبارک و آل سعود گفت، این روابط بسیار طولانی بود؛ و مصر در بحرانهای بزرگ و تعیین کننده در منطقه مانند جنگ عراق علیه ایران و آزاد سازی کویت و غیره، در کنار عربستان سعودی قرار داشت.

 

سکوت درباره ذخایر سلاح هسته ای رژیم اشغالگر

ترکی فیصل در بخش دیگری از این گفت وگو، با این ادعا که خواستار تحریم کشورهایی است که به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای هستند، تاکید کرد که عربستان بدنبال دستیابی به این سلاح نیست.

فیصل از اعضای دائم شورای امنیت خواست از کشورهای خاورمیانه در قبال هر کشوری که بدنبال دستیابی به سلاح هسته ای است، حمایت کنند.

با این حال فیصل در اظهارات خود، به سکوت عربستان سعودی در قبال ذخایر سلاح هسته ای رژیم صهیونیستی، و اشغال دو جزیره عربستانی "صنافیر" و "تیران" توسط این رژیم، هیچ اشاره ای نکرد.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها